Halloj!
Fick sådär en injektion av super-energi i helgen och tog ut ett hål i taket och installerade en vindstrappa jag hittade lite billigt.
Tanken har varit sedan vi flyttade in att nyttja ytan uppe på vinden och nu har jag möjliggjort just detta.
Blir dock kluven vilket golv jag ska ha. Jag pratar med olika och de säger olika, så jag vänder mig till en bredare audience!
Jag har t ex fått höra att det räcker med råspontluckor på 23mm, om det inte är en lucka så måste jag dimensionera upp till 28mm råspont (alltså ej lucka).
Råspontsluckan rekommenderades av XL bygg, det kommer bli lite svaj men går bra att gå på och lagra lite enkelt.
Det som ska lagras är det generella, julprylar, lite vinterkläder/skor.
Hjälp mig navigera igenom detta!
Fick sådär en injektion av super-energi i helgen och tog ut ett hål i taket och installerade en vindstrappa jag hittade lite billigt.
Tanken har varit sedan vi flyttade in att nyttja ytan uppe på vinden och nu har jag möjliggjort just detta.
Blir dock kluven vilket golv jag ska ha. Jag pratar med olika och de säger olika, så jag vänder mig till en bredare audience!
Jag har t ex fått höra att det räcker med råspontluckor på 23mm, om det inte är en lucka så måste jag dimensionera upp till 28mm råspont (alltså ej lucka).
Råspontsluckan rekommenderades av XL bygg, det kommer bli lite svaj men går bra att gå på och lagra lite enkelt.
Det som ska lagras är det generella, julprylar, lite vinterkläder/skor.
Hjälp mig navigera igenom detta!
Jag har en gång idag där jag har satt 2 spåntade brädor på 17mm och det svajar i mitten, väger ca 100kg själv men två st är så klart lite svagare än om det vore ett helt golv. 20mm låter så klart bra ur ekonomiskt perspektiv då den brädan samt lucka när väldigt mycket billigare.J Jansson69 skrev:
Men två brädor är klent men har du minst 60cm i bredd med spontade brädor så bär det dig garanterat..Krebygg86 skrev:
Hur brett ska det bli?