Tror nog det är i minsta laget. Blir att sitta med knäna under hakan. Sätt dig på golvet mot en vägg, sträck ut benen och mät från väggen hur långt du behöver för att kunna räta ut benen. Tror att det är ett bra minimimått att gå efter. Tror inte det är så skönt att sitta med krokiga ben, Då skall man nog ha ett sittbadkar. Bredden är väl standard.
 
Jag har ett badkar som är 125cm. Helt OK för mig som är 1,63. Jag kan sitta med helt raka ben eller ligga med benen i lite vinkel. Min sambo är 182 kan inte helt räta ut benen när han sitter.

Är man väldigt förälskad kan man få plats 2 st! :)
 
Var har du köpt ditt 125 cm badkar? Vad heter det?
 
Det fanns redan i min lägenhet när flyttade in för 14 år sedan, men är av märket Gustavsberg. Har sett nyare varianter också, tror det var GBG oxå.

Själv är jag sugen på ett sånt här:
www.finabadkar.se
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.