Tagg: vedeldning
Här samlar vi allt om vedeldning.
Andra taggar som innehåller ordet vedeldning är: vedeldningsanläggning, mys-tulikivi-brasa-vedeldning, vedeldning-ack-tank-ved-ackumulator, skorsten-vind-vedeldning-isolering, vedeldning-pris-mängd, vedeldningstillsats
-
C
Hur mycket ska spjället vara öppet på vedpanna?
Jag är nybörjare på vedeldning, har en ctc 266 kombipanna. Hur mycket ska sjället till skorstenen vara öppet? Självklart fullt öpppet vid... -
H
Danfoss ECL 110 - inställningar vedeldning?
Efter ett strömavbrott har min ecl 110 nollställt sig (?) och jag har inga anteckningar om de ursprungliga inställningarna. Jag lyckades dock... -
A
Installerat Rökgastermometer på CTC ved... Arghhh!!?
Köpt villa med en gammal kombipanna CTC 265B från 1975. Den primära uppvärmningen på villan från 50-talet är en sjövattenvärmepump...MEN! Jag... -
P
Råd om kombipanna till nybörjare
Hej! Nybliven villaägare utan kunskap om pannor behöver hjälp med grunderna. Är iofs villabarn, men mina föräldrar hade takvärme och... -
F
Utökning av bef. vedeldning och ackutankar system funderingar.
Hej, Jag står inför faktum att jag måste göra något åt vårt värmesystem i huset. Laddregleringen till ack.tankarna har gått sönder så nu är det... -
M
Förslag på värmesystem, vedeldning kombinerat med bergvärme?
Behöver hjälp/förslag från erfaret folk. Vi har ett hus på ca 200 kvadratmeter och ett/en garage/verkstad på ca 100 kvadratmeter. I nuläget värms... -
H
Kan man elda flis i Edsbyugnen?
Vi köpte hus i April. Funkishus från 1950 på 200kvm + källare. Den förre ägaren eldade med spån som han hämtade själv. Nu är det mer eller mindre... -
C
Komplett värmesystem?
Så börjar det då bli dags att uppgradera sitt system. Har idag en kombipanna olja/el/ved av okänd årgång. Troligen sent 60-tal (DIOM 25v). Har... -
B
Nyinstallation Slavtank Tekniktank
Har efter några års funderande bestämt mig för att installera vedeldninsganläggning Har under dessa år även läst i forumet om både det ena och... -
F
Schiedel - Sem Skorsten - Erfarenheter.
Hej! Har byggt nytt med vedeldat, baxi 50kw, 2500 liter vatten, 1700 till på gång. Eldar idag var fjärde dag när vi har 0 - 8 + grader. Nu...