Byggahus.se
hej alla vänner,någon som hamnat i trubbel med if??jag har en uppdanande tvist mot dom rörande syn på skadereglering.
kom in med era synpunkter om if eller någon annat bolag som ni inte är nöjda med.
jag ska strax förtälja varför jag inte håller if högt idags läget.
återkommer om ett par dagar.
men det är godbitar jag har för att inte fler ska hamna i samma sits.
 
Jag har aldrig haft med IF att göra för huset, men för bil/motorcykel. Mitt råd är att aldrig acceptera deras första bud. Det är även så att de ofta har ganska slipade (och sura) skadereglerare så man bör vara kunnig i att föra sin egen talan. Om inte det går så har man (iallafall när det gäller bil/mc) rätt att söka legal företrädare som försäkringsbolaget skall stå för (upp till en viss gräns). I samtliga fall (3) som jag har haft med dom att göra har jag varit mycket nöjd efter att jag har haft långa diskussioner med dom. Ett exempel:
Var i en MC-olycka 2003. Min MC blev totalkvaddad och jag fick permanenta skador på vänster ben. Deras erbjudande på ersättning för MC'n låg cirka 10.000 under marknadsvärde. Jag nekade till erbjudandet. Då ringde deras skadereglerare upp och sa att "detta är en parallellimporterad hoj, du skall vara glad för att du får detta". Mitt svar var "Absolut. Jag föreslår att ni går ut och köper en motsvarande MC till mig så är jag nöjd". Tre dagar senare fick jag de saknade 10.000. 18 månader senare var det dags att "bråka" om invaliditet på mitt ben. Det bedömdes av läkare till 11% (nervskador). IF's egna expert bedömde det till 5%. Då bad jag att de skulle dra det i trafikskadenämnden (vilket de även måste göra om det är över 10%), och vips fick jag full ersättning.

Man får vara lite om sig och kring sig när man har med dom att göra.

/F
 
Jag har haft If förut, men bytte i somras för att Trygg Hansa var billigare.
Jag har annars varit nöjd med If.

Jag har bara fått ut småsaker på IF, dränkt telefon och kamera, men där var de väldigt bra att ha och göra med. Jag fick gå och köpa nya likadana och de betalade. Men det var ju som sagt småpengar i det här sammanhanget.
 
har nu en vattenskada nyreperarad a*25.000 dessa har inte if råd att betala.
men mina premier vill dom dock håva in.
och på tv reklam såg jag att dom är ena hejjare på att reglera skador ??????
släng dig i väggen du korkade försäkrings tagare som litar på if.
jag får surt betala att if ska tjäna lite pengar på sina kunder.
imorgon bitti ringer jag länsförsäkringar och tecknar ny försäkring
 
Jag har iof också bara haft (har) IF på fordonsfärsäkringar. Men jag blev påkörd på MC för ett par år sedan och då var skaderegleraren ok att förhandla med.

Fick göra lite som fredrik95 säger och förhandla bara, det första budet var inte det bästa om man säger så :)

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.