Byggahus.se
Hej! Är det någon av er som vet vilken typ av grus detta är? Bilden tagen i Helsingör och tåspets med för skala. (Hade ingen banan.) Marksten med olika färger och texturer, del av en sko, naturlig stenbeläggning, grå nyanser, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dansk sjösten?
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Tack! Ser dessvärre ut att vara korrekt. Det blir dyrt. 😆

Någon som har förslag på ett billigare grus men med samma egenskaper? Letar efter ett grus som ligger still och inte rullar men som man inte ”skär upp” fötterna om man går utan skor.
 
Jag skulle kolla på natursingel 8-16 eller grövre.
När vi kollade vilken typ av grus vi skulle ha till gångar så kollade vi i andra trädgårdar och kyrkogårdar.
Viktigt att inte lägga för tjockt lager max några cm. Annars upplevs det som tungt att gå i och jobbigt att köra barnvagnar och kärror.
 
  • Gilla
Flintasteken
  • Laddar…
Använd markarmering så kan du använda vilket grus du vill utan att det rör sig nämnvärt.
 
  • Gilla
Flintasteken
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Använd markarmering så kan du använda vilket grus du vill utan att det rör sig nämnvärt.
Har du förslag på markarmering? Det finns många att välja på.

Vi ska grusa en ganska stor yta vid entrén framför huset. Eventuellt ska det stå en utegrupp på ytan definitivt en hel del krukor.

Så endast för gående, mys och krukor. Inga regelbundna tyngre transporter.
 
Nej, inte direkt något förslag. Jag har använt Biltemas för enklare gångar mm. Jag skulle tro att det är ganska likvärdiga produkter inom samma prisområden.

Om det är större yta kan det vara skönt att ha lite större variant så man slipper pusslet med småbitar som ska passas ihop.
 
  • Gilla
Flintasteken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.