Byggahus.se
M
Problemet med Biltema är att de bara har sina egna ofta Kina produkter. Vissa kan vara bra andra är rent skräp, det är extremt svårt att veta vilket det blir. Speciellt billiga är de oftast inte heller speciellt som man får väga in risken att det är skräp man bär hem. Det brukar gå att köpa motsvarande av kända fabrikat till lägre pris hos konkurrenterna när de har kampanj.
 
  • Gilla
Staffan_V och 4 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Köp inte skit, de har faktiskt verktyg med 10års garanti som ofta är användbara och prisvärda.
Just det, precis så är, det. Har själv köpt verktyg på Biltema i flera decennier och man måste köpa de något dyrare verktygen med 10 års garanti men då är det bra kvalitet
 
  • Gilla
KajsaWarg och 10 till
  • Laddar…
Davidbagare
K Knight skrev:
Jag har fått lära mig att första generation av en artikel kan vara riktigt bra.

Efter ett tag när de inser att produkten säljer bra så kan de göra vissa kostnadseffektiva åtgärder så som att välja tunnare plåt osv. Detta resulterar i oftast sämre kvalitét
Exakt det här. Har en skruvdragare från Biltema som jag köpte för säkert 7-8 år sen. Funkar fortfarande klockrent, både maskin å batteri. Tänkte för nåt år sedan att jag skulle komplettera med en till likadan. Batteriet blev kass väldigt snabbt, och nu för ett par veckor sen så la chucken av med..
 
  • Gilla
  • Wow
linneac och 4 till
  • Laddar…
A
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
"If you pay peanuts, you get monkeys" är ju ett gammalt uttryck, det gäller även verktyg. Sen måste jag säga att Biltema tillhör de bästa i klassen på att hantera reklamationer, kanske för att de har så mycket erfarenhet.

Själv handlar jag på Biltema när jag bara ska ha något ett fåtal gånger, där det optimala för mig är om den går sönder precis när jag är färdig, sen kan jag reklamera och få pengarna tillbaka. Hållbarhetsmässigt är det ju uselt, men annars är det ju perfekt. :) Tigersågar brukar kunna funka så, man tar ut en för ett rivningsprojekt och i slutet av projektet är den så slut att den kan reklameras, sen tar man ut en ny när det är dags nästa gång.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Wow
JohanLun och 11 till
  • Laddar…
R
Scouten skrev:
"If you pay peanuts, you get monkeys" är ju ett gammalt uttryck, det gäller även verktyg. Sen måste jag säga att Biltema tillhör de bästa i klassen på att hantera reklamationer, kanske för att de har så mycket erfarenhet.

Själv handlar jag på Biltema när jag bara ska ha något ett fåtal gånger, där det optimala för mig är om den går sönder precis när jag är färdig, sen kan jag reklamera och få pengarna tillbaka. Hållbarhetsmässigt är det ju uselt, men annars är det ju perfekt. :) Tigersågar brukar kunna funka så, man tar ut en för ett rivningsprojekt och i slutet av projektet är den så slut att den kan reklameras, sen tar man ut en ny när det är dags nästa gång.
Oavsett vad man tycker om Biltema (jag har bojkottat dem sedan många år tillbaka) så anser jag att detta är rent förkastligt. Inte så mycket för att du "blåser" Biltema (de kan nog skylla sig själva) utan för att vår planet verkligen inte behöver den typ av resursslöseri.

Hyr en kvalitetsmaskin nästa gång.
 
  • Gilla
  • Haha
jimtho och 28 till
  • Laddar…
Snailman
K Knight skrev:
Jag har fått lära mig att första generation av en artikel kan vara riktigt bra.

Efter ett tag när de inser att produkten säljer bra så kan de göra vissa kostnadseffektiva åtgärder så som att välja tunnare plåt osv. Detta resulterar i oftast sämre kvalitét
Har ett exempel, Biltema började sälja runda låscylindrar billigt, de var av fabrikat Dorma, efter nåt år eller två så var innehållet ersatt med nån skit från kina och nu säljer de inga runda låscylindrar längre.
 
  • Gilla
  • Haha
Kashew och 6 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
är det 5kr korven som drar?
Va! Har de korv för en femma?! Nu går jag offline några timmar! :heart::cool::coffee:(y)
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 11 till
  • Laddar…
..å jag tycker detta bilshampo är kanon. För mina behov så duger den å även prissättningen känns ok
 
  • Flaska med keramiskt bilshampo på 5 liter från Biltema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erikmartinsson01
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Hett tips nedan, men läs bara om du verkligen vill ha någon förändring i livet!

Redo? Här kommer det...
Sluta handla där och i andra butiker om du inte tycker om deras produkter
 
  • Gilla
  • Haha
MickePal och 18 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.
Blundade du när du handlade?
 
  • Gilla
nissenhj och 8 till
  • Laddar…
R
A Anemv1 skrev:
Hett tips nedan, men läs bara om du verkligen vill ha någon förändring i livet!

Redo? Här kommer det...
Sluta handla där och i andra butiker om du inte tycker om deras produkter
Dagens sanning. Om kunderna försvinner försvinner skitprodukterna. Jag har som sagt helt slutat handla på Biltema sedan många år tillbaka. Jag undviker exempelvis även Jula och Classes egna märken av samma anledning.
 
  • Gilla
jimtho och 4 till
  • Laddar…
Biltemas verktyg med 10 års garanti är helt ok.
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Oavsett vad man tycker om Biltema (jag har bojkottat dem sedan många år tillbaka) så anser jag att detta är rent förkastligt. Inte så mycket för att du "blåser" Biltema (de kan nog skylla sig själva) utan för att vår planet verkligen inte behöver den typ av resursslöseri.

Hyr en kvalitetsmaskin nästa gång.
Jag håller i princip med dig, men att hyra en maskin i några månader blir faktiskt för dyrt. Är det verktyg jag räknar med att använda ofta, så köper jag kvalité.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Tyr du inte köpt en elcykel där i alla fall.. då hade du haft anledning att vara upprörd.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
MickeLarsson och 9 till
  • Laddar…
Synd att inte Biltema har recensioner som övriga säljare har. Då kan man sortera ut skit mot bra skit ganska enkelt.
Men har hört någonstans att Biltema brukar se över bra varor de säljer mycket av och ersätter med andra billigare leverantörer och lever på vågen av gamla kunders omdömen/tester.
 
  • Gilla
  • Haha
Janne.J och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.