1 634 läst · 15 svar
2k läst
15 svar
Vass klinkers?
Sida 1 av 2
Hej! Har flyttat in nyproduktion och när jag går på golvet så får jag små skärsår på båda tårna jämte stortån (bara på dem). Det läkte med lite plåster men kom tilllbaks så fort jag tog av plåstret Jag kan inte förstå var de kommer ifrån och undrar om det kan vara klinkers som är vass? Vi har samma klinkers i hall, badrum och tvättrum. Stora 60x60 plattor. Kommer klinkers ligga till sig isåfall? Går alltid barfota inne. Alltså kanske en märklig fråga men jag kan bara inte fatta vad såren kommer ifrån annars och jag har haft semester och bara varit i huset sist två veckorna.
Det syns inget konstig på klinkersen men vi hade samma i vårt förra hus och då klarade sig fötterna bra.
Tack på förhand.
Det syns inget konstig på klinkersen men vi hade samma i vårt förra hus och då klarade sig fötterna bra.
Tack på förhand.
Hej, alltså jag tror inte det, eller det är ganska mycket kvm klinkers och jag har inte sett att det sticker upp eller så, det är mer att jag tycker att det känns som att det är lite lite fog och att isf hela golvet blir lite lite vasst om du förstår?
Bästa svaret
Du behöver ta reda på om det beror på klinkern.
Det kan ju också bero på att det t ex finns små glasbitar eller liknande kvar från bygget, även på ytor som inte har klinker. Kanske dammsuga noga och våttorka noga efteråt.
Om det verkar vara klinkern måste du nog undersöka dom noga och försöka identifiera problemet. Annars kan det bli svårt med felanmälan.
Det kan ju också bero på att det t ex finns små glasbitar eller liknande kvar från bygget, även på ytor som inte har klinker. Kanske dammsuga noga och våttorka noga efteråt.
Om det verkar vara klinkern måste du nog undersöka dom noga och försöka identifiera problemet. Annars kan det bli svårt med felanmälan.
TRJBerg skrev:
Du behöver ta reda på om det beror på klinkern.
Tack, storstädat flertal ggr då där var byggdamm innan.
Om skadan uppstår bara på en punkt på fötterna/tårna och du tror det är golvet behöver du fundera på varför bara där?
När du var på semester använde du kanske andra skor?
Eventuellt i duschen?
Sannolikheten att sår på fötterna återkommer bara på ett ställe och att det beror på vassa kanter känns långsökt om det inte är på en specifik plats där du står eller går väldigt precist.
När du var på semester använde du kanske andra skor?
Eventuellt i duschen?
Sannolikheten att sår på fötterna återkommer bara på ett ställe och att det beror på vassa kanter känns långsökt om det inte är på en specifik plats där du står eller går väldigt precist.
Jag förstår och håller med, bara att jag är föräldraledig med mina små barn så jag är hemma mkt i huset och går vi ut är det i samma gamla skor som innan. Har bara varit i mitt nya hus och nästan alltid barfota inomhus och iom att vi flyttade in i det nya huset så kom två identiska sår på båda sidorna undersidan av tårna. Läkte med plåster på, men när jag tog av de kom de tillbaks efter någon dag. Jag fattar bara inte var de kommer ifrån och tänkte om det kanske är klinkersen.
Du kanske behöver få träffa läkare? Tänker att en orsak till sår på fötter är diabetes.LouiceH skrev:
Jag förstår och håller med, bara att jag är föräldraledig med mina små barn så jag är hemma mkt i huset och går vi ut är det i samma gamla skor som innan. Har bara varit i mitt nya hus och nästan alltid barfota inomhus och iom att vi flyttade in i det nya huset så kom två identiska sår på båda sidorna undersidan av tårna. Läkte med plåster på, men när jag tog av de kom de tillbaks efter någon dag. Jag fattar bara inte var de kommer ifrån och tänkte om det kanske är klinkersen.