Byggahus.se
En enkel och snygg soffgrupp för uteplatsen är inte svårt att bygga själv. Det går åt rätt mycket virke så det kostar en del med dagens virkespriser, men det uppvägs av tillfredsställelsen att ha byggt något själv.

Du kan läsa artikeln här: Snickra en snygg soffgrupp – gör det själv
 
Ser lite hårt ut
 
  • Gilla
Magnolium
  • Laddar…
Jag satt precis och tänkte att det såg lite obekvämt ut med så raka ryggstöd, när jag insåg att annonsroboten nog höll med.

Träaltan med hemmagjorda trädäcksmöbler inklusive en soffa med grå dynor och ett lågt bord med blomkruka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Enolf och 7 till
  • Laddar…
Måste ha väldigt långa lår för ens kunna använda ryggstödet
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
En enkel och snygg soffgrupp för uteplatsen är inte svårt att bygga själv. Det går åt rätt mycket virke så det kostar en del med dagens virkespriser, men det uppvägs av tillfredsställelsen att ha byggt något själv.

Du kan läsa artikeln här: Snickra en snygg soffgrupp – gör det själv

Känns som dessa möbler blir väldigt tunga. Jag hade satt hjul på benen för att kunna flytta dem vid behov.
 
Inte särskilt snyggt, ser om man tittar lite slarvigt ut som någon travat lastpallar på verandan. Sedan verkar det gå åt väldigt mycket virke för ganska få och obekväma sittplatser.
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Om ryggstödet sätts i mitten kan man sitta runt om.
 
Om nu bygger en uteplats ser man väl till att ha något skönt sitta i tanken är väl kunna tillbringa längre stunder där ????
 
  • Gilla
Sandra_Åkesson
  • Laddar…
wildeside
En enkel och snygg soffgrupp för uteplatsen är inte svårt att bygga själv. Det går åt rätt mycket virke så det kostar en del med dagens virkespriser, men det uppvägs av tillfredsställelsen att ha byggt något själv.

Jag skulle iaf ha ångest för att ha förstört så mycket fint virke och åstadkommit det där.
 
  • Gilla
  • Haha
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Foto: Bjurfors. En mäklare? Är det alltså mäklarbilder vi ser i artikeln?
 
P PatrikJo skrev:
Foto: Bjurfors. En mäklare? Är det alltså mäklarbilder vi ser i artikeln?
Vad spelar det för roll?
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
En enkel och snygg soffgrupp för uteplatsen är inte svårt att bygga själv. Det går åt rätt mycket virke så det kostar en del med dagens virkespriser, men det uppvägs av tillfredsställelsen att ha byggt något själv.

Du kan läsa artikeln här: Snickra en snygg soffgrupp – gör det själv
Hej
Jag hänger på här med mitt projekt om det är ok. Någon som har ett förslag till ett snyggare spärr till ryggen på mina solsängar
 
  • Trähantverkade solsängar på däck med enkel spärrkonstruktion för ryggstöd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trä solsängar på däck med justerbara ryggstöd och en kruka med tomatplantor
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
Sebbe_art Sebbe_art skrev:
Hej
Jag hänger på här med mitt projekt om det är ok. Någon som har ett förslag till ett snyggare spärr till ryggen på mina solsängar
"Bygel" av trä fastsatt i den uppfällbara delens ytterända som hakar i uttag längs den fasta delens kanter kan fungera.
 
Artikeln talar om en massa mått och ritningar, ritningar, ritningar hit och dit, men visar bara samma foto tre gånger...
Hursomhelst, inget man är sugen på att bygga själv...
 
M
En klumpig och opraktisk soffgrupp som påminner om ens oförmåga att bygga något vackert varje gång man ser den vill inte jag ha på min uteplats!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.