Byggahus.se
Claes Sörmland
Håller med om att det inte ser ut som en plank som ju kräver bygglov. För lågt för att vara ett plank skulle jag gissa.
 
R
Kompiz roggan999 skrev:
Jodå lite koll har jag. Men här närmar vi oss gränsfall som jag tolkar det? Trädäck ända ut till gränsen är ok jo det vet jag. Men att staketet är minst 1,30 högt från marken på min sida. 1,10 är max "från marken"? Det sitter ju dessutom en planka över 2m upp. Och nej det ser inte fult ut men jag vill ändå få klarhet i vad som gäller.
Spelar förstås ingen roll hur högt det är från godtycklig punkt (din gräsmatta) utan hur högt det är från där det byggts. Att det sitter en planka högst upp spelar heller ingen roll eftersom genomskinligheten är så hög att det räknas som spaljé. Om din granne vill kan det även planteras växtlighet som täpper till det nuvarande hålet.

Frågan är vad du vill få ut av din fråga. Om nu bygget skulle vara 5cm för högt, kommer du att kräva att den översta plankan tas bort? Vad har du tjänat på det? Tänk istället på vad du troligtvis kommer förlora ;)
 
Grannen och jag har talats vid och allt är ok! Bygget är inte klart så som fotona visar

Jag startade tråden för att få lite olika vinklar på vad som gäller. Det är ju lite luddigt tycker jag med marknivå osv.

Du har ju helt rätt, inte starta bråk och ställa till ovänskap som kan bli långvarigt för några cm..Det är det definitivt inte värt. (Tror inte det är "godtycklig punkt" utan höjd över marknivå som sätter gränsen 1.1m)

Vill egentligen ta bort tråden men det går inte på egen hand. Har anmält den så kanske den försvinner om någon dag?
 
Kompiz roggan999 skrev:
Haha! Nej det är snarare fråga om hur jag ska få till ett insynsskydd mot min sida.
Vad är det du vill få insynsskydd mot? Räcker inte grannens skydd?
 
S Strontus skrev:
Vad är det du vill få insynsskydd mot? Räcker inte grannens skydd?
Nej
 
Kompiz roggan999 skrev:
Nej
synd att ni inte pratade ihop er och byggde ett högt plank. Det hade åtminstone jag velat ha om vi var grannar.
 
DET IDIOTISKA MED DET HÄR FORUMET ÄR ATT MAN KAN INTE TA BORT SINA EGNA TRÅDAR TROTS ATT MAN BEGAR SÅ I MAIL TILL ANSVARIG.

DET. FULLSTÄNDIGT IDIOTISKT, SOM i DETTA FALL NÄR VERKLIGHETEN ÄNDRAT SIG OCH GRANNEN OCH JAG ÄR ÖVERENS!!!

Jag har skrivit detta i en kommetar någonstans att vi är på god fot och överens
 
  • Haha
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Jag har läst tråden nu igen och det finns inget du behöver skämmas för. Du ställde en fråga, har fått svar och berättat att det är löst. Inget konstigt och inget som du eller grannen lär få problem med. Släpp det och gå vidare bara.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Kompiz roggan999 skrev:
DET IDIOTISKA MED DET HÄR FORUMET ÄR ATT MAN KAN INTE TA BORT SINA EGNA TRÅDAR TROTS ATT MAN BEGAR SÅ I MAIL TILL ANSVARIG.

DET. FULLSTÄNDIGT IDIOTISKT, SOM i DETTA FALL NÄR VERKLIGHETEN ÄNDRAT SIG OCH GRANNEN OCH JAG ÄR ÖVERENS!!!

Jag har skrivit detta i en kommetar någonstans att vi är på god fot och överens
Skäll inte på administrationen av forumet. Det står ju tydligt i forumets användarvillkor att det du postar blir kvar för alltid. Inga tveksamheter. Om du tycker den regeln är så fullständigt idiotiskt, varför starta en tråd?

En skärmdump av en webbsida med forumregler för redigering och radering av inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Snyggt bygge. Vad är problemet egentligen?
 
raveper raveper skrev:
Snyggt bygge. Vad är problemet egentligen?
Tydligen inget problem nu längre, slutet gott.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Va,?
 
raveper raveper skrev:
Va,?
VARNING! VARNING! TÄNK PÅ VAD DU SKRIVER! VARNING! VARNING!

DENNA TRÅD SKREVS UPPRÖRT I VREDESMOD, DET FNNS ALLTSÅ INGA PROBLEM I DAGSLÄGET.

DET GÅR ALLTSÅ INTE ATT TA BORT DET MAN EN GÅNG SKRIVIT PÅ DETTA FORUM.

JAG HAR KONTAKTAT ANSVARIGA HÄR MEN DE VÄGRAR TA BORT GAMLA TRÅDAR. DET STÅR I REGELVERKET FÖR FORUMET.
 
Redigerat:
M MetteKson skrev:
Skäll inte på administrationen av forumet. Det står ju tydligt i forumets användarvillkor att det du postar blir kvar för alltid. Inga tveksamheter. Om du tycker den regeln är så fullständigt idiotiskt, varför starta en tråd?

[bild]
OKEJ, OKEJ, DU HAR RÄTT, JAG BORDE LÄST ANVÄNDARVILLKOREN NOGGRANNARE!!!!
TROR INTE DET ÄR MÅNGA SOM ÄR SÅ DUKTIGA ATT DE LUSLÄSER "ANVÄNDARVILLKOREN" INNAN MAN BLIR MEDLEM. GÖR DU DET?

HURSOMHELST KAN MAN FÅ ORSAK ATT ÄNDRA. DET ÄR OMÖJLIGT ATT FÖRUTSE. KANSKE MAN HAR MISSUPPFATTAT NÅGOT, KANSKE VERKLIGHETEN ÄNDRAT SIG. DET FINNS SÄKERT 1000 OLIKA SJÄL TILL ATT VILJA ÅNGRA ELLER ÄNDRA I ETT INLÄGG ELLER TRÅD SOM MAN SKAPAT.

JAG TRODDE OCH TOG LIKSOM FÖR GIVET ATT MAN BESTÄMMER ÖVER SINA EGNA TRÅDAR. ATT FÖRSÖKA "SLÄCKA DEN" (SOM JAG GÖR NU) VERKAR INTE FUNGERA. FOLK LÄSER INTE ALLA INLÄGG OCH MISSAR KANSKE DET VIKTIGASTE:
DET VIKTIGASTE ÄR: TRÅDEN ÄR FELAKTIG, NEDLAGD OCH DÖD,
MEN DEN FORTSÄTTER ALLTSÅ LEVA OCH KAN ALLTSÅ INTE TAS BORT FÖR DET STÅR SÅ I ANVÄNDARVILLKOREN.

SAAAAATANS HELVETES SKIIIT!!!


OCH NEJ, JAG KOMMER ALDRIG MER ATT STARTA EN TRÅD HÄR, DET KAN DU GE DIG FAN PÅ.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Lillekitte och 4 till
  • Laddar…
Fast nu kom tråden upp på första sidan igen helt i onödan. Låt den bara vara så försvinner den i glömska snart nog. Och skulle någon googla fram den senare är det ingenting du skrivit om dig eller din granne du behöver skämmas över. Kanske mer då över att du nu är både arg och skriker helt i onödan, men det är ju en annan sak. I sakfrågan finns inget som du kommer lida för.
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.