Byggahus.se
Jag har funderingar på att köpa ett LAY-Z-SPA och placera på en uteplats som förnärvarande inte används.

LAY-Z-SPA 205X80 CM Pool Sport & Fritid Rusta AB www.rusta.se


Är det någon som har erfarenheter av den här? Den är ju billig, men är det kanske bara slöseri med pengar?

Vad tror ni om driftkostnader?
 
  • Gilla
Hankthetank77
  • Laddar…
På sommaren kan det säkert funka, men jag är skeptisk på driften under det kalla året. Sedan ska man vara medveten om att inte inte blir någon massageeffekt att tala om i dessa, det bubblar lite i vattnet bara.
 
A
fredl skrev:
På sommaren kan det säkert funka, men jag är skeptisk på driften under det kalla året. Sedan ska man vara medveten om att inte inte blir någon massageeffekt att tala om i dessa, det bubblar lite i vattnet bara.
Bubblar rätt ganska mkt dock! :) Jag tycker det är ett super alternativ till dom "gamla vanliga" uppblåsbara poolerna, fast dyrare och skönare. Vill man ha ett vettigt spa får man nog lägga lite krut på det. Tror att dom dessutom är rekomenderade att använda max + 4c ute. Det är ju inte ett jättehållbart material. Ska bli mkt intressant att se hur dom är i livslängd, men det lär väl dröja tills nästa år om inte annat.
 
A
Förresten! Vilken lev. är billigast? Har set 4995:- so far. Vore så kul att reta släkten med:
-jaha våran kostade bara... :)

Finns det aldrig nån annan färg en hysteriskt blå på sånna pooler och dyl?
 
Anna_Robban skrev:
Förresten! Vilken lev. är billigast? Har set 4995:- so far.

3395:- på ICA Maxi är det billigaste jag sett hittills. Hiskelig åtgång.

Finns även för 3888:- på Harald Nyborg.
 
A
Pålle skrev:
3395:- på ICA Maxi är det billigaste jag sett hittills. Hiskelig åtgång.

Finns även för 3888:- på Harald Nyborg.
Kan tänka mig det! Får väl sova i bilen på Icas parkering. Nått kul ska man väl ha på semestern :)
 
Hej jag har precis köpt ett Lay-z-spa och det va toppen för dom ringa pengarna. Köpte det på maxi och har satt det i förtältet på husvagnen som vi ändå inte ska använda i sommar.

Ni kan tror det blev alldeles kanon bra....*s*

Har precis suttit i det i 2 timmar till 37 grader.

Lycka till//Nea
 
  • Gilla
Eva Dahlqvist
  • Laddar…
Nea35 skrev:
Hej jag har precis köpt ett Lay-z-spa och det va toppen för dom ringa pengarna. Köpte det på maxi och har satt det i förtältet på husvagnen som vi ändå inte ska använda i sommar.

Ni kan tror det blev alldeles kanon bra....*s*

Har precis suttit i det i 2 timmar till 37 grader.

Lycka till//Nea
Hej,funderar på att köpa ett på HaraldNyborg dom rear ut nu för 3438:-.Tänkte höra med dig om det tar mycket ström,det står ju att den tar ca:2.8kw i timmen men den går väl inte för fullt dygnet runt.Mvh Marcus
 
Chickodog skrev:
Hej,funderar på att köpa ett på HaraldNyborg dom rear ut nu för 3438:-.Tänkte höra med dig om det tar mycket ström,det står ju att den tar ca:2.8kw i timmen men den går väl inte för fullt dygnet runt.Mvh Marcus
Jag köpte La-z-spa Series II på K-Rauta för 3495:-, det ska enligt uppgift ha en förbättrad värmare och pump. Det som övervägde för mig var den betydligt neutralare färgen (ljusgrön / grått). Håller som bäst på att bygga in det i ett däck. Kan lägga upp bilder senare.
 
Låter ju bra och prisvärt,men hur mycket förbrukar dom på ett dygn ungefär.Går dom hela tiden med värmaren på eller startar man den några timmar innan man hoppar i.Mvh Marcus
 
  • Gilla
Christer786
  • Laddar…
Chickodog skrev:
Låter ju bra och prisvärt,men hur mycket förbrukar dom på ett dygn ungefär.Går dom hela tiden med värmaren på eller startar man den några timmar innan man hoppar i.Mvh Marcus
Har precis dragit igång min idag, har ingen elmätare än så länge. Men jag kommer att kunna bidra med mätvärden senare.

Riktigt nöjd med resultatet, däcket är klart till 75% så bilderna dröjer några dagar till.
 
fredl skrev:
Har precis dragit igång min idag, har ingen elmätare än så länge. Men jag kommer att kunna bidra med mätvärden senare.

Riktigt nöjd med resultatet, däcket är klart till 75% så bilderna dröjer några dagar till.
Blir intressant att höra förbrukningen.. :)

Hotspring säger att deras större spa ska klara sej med 3000 kWh/år med 6 bad/vecka á 30 min varav massageen på i 15 min så det skulle va kul att höra vad ett spa som kostar typ 35% av ett hotspring drar...
 
  • Gilla
Gustav84
  • Laddar…
2an skrev:
Blir intressant att höra förbrukningen.. :)

Hotspring säger att deras större spa ska klara sej med 3000 kWh/år med 6 bad/vecka á 30 min varav massageen på i 15 min så det skulle va kul att höra vad ett spa som kostar typ 35% av ett hotspring drar...
Är inte förbrukningen på tok för hög, så har jag inte längre så bråttom att byta ut spat mot ett "riktigt". Man sitter otroligt bekvämt i det och massagen är riktigt skön. Vid cirkulation/värmedrift så är ljudnivån från pumpen väldigt låg.

Enligt manualen ska poolen tas ur drift när utetemperaturen går under 4 grader. För att ytterligare minska driftkostnaderna har jag isolerat med 50mm S80 cellplast runt om samt planerar att göra ett isolerat tvådelat lock i trä.
 
fredl skrev:
Är inte förbrukningen på tok för hög, så har jag inte längre så bråttom att byta ut spat mot ett "riktigt". Man sitter otroligt bekvämt i det och massagen är riktigt skön. Vid cirkulation/värmedrift så är ljudnivån från pumpen väldigt låg.

Enligt manualen ska poolen tas ur drift när utetemperaturen går under 4 grader. För att ytterligare minska driftkostnaderna har jag isolerat med 50mm S80 cellplast runt om samt planerar att göra ett isolerat tvådelat lock i trä.
Väntar med stor spänning på bilder och mätresultat. Jag har lite samma ide som du att bygga något runt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.