Byggahus.se
Jag köpte min nuvarande bil bara för att den har dubbelturbo.
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Eller så finns det regler som begränsar en dammsugares effekt. Men ni får gärna visa en dammsugare som med sina maximala 1600w har bättre sug en en med dubbla motorer och 3000w.
 
useless useless skrev:
Jag köpte min nuvarande bil bara för att den har dubbelturbo.
Och vissa köper hybrider...

Skämt åsido, varför har en dammsugare dubbla motorer? Är det i stället för en enda kraftigare eller har de på något sätt olika syften/funktioner? :thinking:
 
Den ena suger in luft och den andra blåser ut den?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och vissa köper hybrider...

Skämt åsido, varför har en dammsugare dubbla motorer? Är det i stället för en enda kraftigare eller har de på något sätt olika syften/funktioner? :thinking:
Det brukar vara så, får väl anta att det är fallet även här. Noterbart är att den verkar ha ungefär lika liten filteryta som mindre Meek-maskiner så det skalar inte med högre effekt. Inte heller anges något artnr för filtret. Men 600 kr är den nog värd.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Eller så finns det regler som begränsar en dammsugares effekt. Men ni får gärna visa en dammsugare som med sina maximala 1600w har bättre sug en en med dubbla motorer och 3000w.
Fast här är det 2000 W och litet filter så det finns nog maskiner under 1600 W som suger bättre i praktiken. Men helt säkert inte för 600 kr.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Och vissa köper hybrider...

Skämt åsido, varför har en dammsugare dubbla motorer? Är det i stället för en enda kraftigare eller har de på något sätt olika syften/funktioner? :thinking:
För att få kraftfullare sug. EU-regler reducerar enfasdamsugare till 1600W, därför behövs två motorer eller 400V för att få bättre sugförmåga.

nanowire nanowire skrev:
Fast här är det 2000 W och litet filter så det finns nog maskiner under 1600 W som suger bättre i praktiken. Men helt säkert inte för 600 kr.
Korrekt, tyckte mig läsa 3000W, för 600kr är det fortfarande en nobrainer. Och du får ge åtskilliga tusenlappar med för att få något likvärdigt.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
EU-regler reducerar enfasdamsugare till 1600W,
Gäller detta även "industridammsugare"? Vilket vansinne i så fall.
 
X xxx.maws skrev:
För att få kraftfullare sug. EU-regler reducerar enfasdamsugare till 1600W, därför behövs två motorer eller 400V för att få bättre sugförmåga.
Kan man kringgå reglerna genom att sätta in två motorer? I så fall verkar det vara fel på reglerna...
 
  • Gilla
snowjim och 1 till
  • Laddar…
Nu är det väl dags för lite verktygstips igen va?! ;)(y)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Fast här är det 2000 W och litet filter så det finns nog maskiner under 1600 W som suger bättre i praktiken. Men helt säkert inte för 600 kr.
Alfredo Alfredo skrev:
Gäller detta även "industridammsugare"? Vilket vansinne i så fall.
Antar det, då jag inte sett någon iallfall.
useless useless skrev:
Kan man kringgå reglerna genom att sätta in två motorer? I så fall verkar det vara fel på reglerna...
Bevisligen, nu kan jag inte reglerna men det görs på stoftavskiljare och även en del industridammsugare. Så någon form av kryphål verkar det finnas.
 
Blir inte mycket kvar till den maskin som man skall "samköra" via det interna uttaget om man kör på en vanlig 10A säkring när och om dammsugaren drar 2000W. Endast 300W kvar innan man överbelastar säkringen.
 
Däckbytartider i vissa delar av landet, men bra pris på rejäl domkraft.
Orange och svart garagedomkraft BH13000 från Bahco, erbjudandepris genom JulaClub.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
NorthernLiving och 4 till
  • Laddar…
Sorry för dubbelpost men Classes helgdeal kanske passar bättre här egentligen.

Textannons med erbjudande om 20% rabatt vid köp av tre produkter och rabattkod 3FA20.
Text som beskriver ett erbjudande giltigt till 20/3, 2022 med undantag för specifika varumärken och produkter.
 
  • Gilla
  • Älska
JFrisk och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sorry för dubbelpost men Classes helgdeal kanske passar bättre här egentligen.

[bild]
[bild]
Den passar väl utmärkt här?
Var skulle dubbelposten vara?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.