Byggahus.se
I det sjunde avsnittet av Husdrömmar 2021 får vi följa när Linus Fernström går från hockeyproffs till arkitekt. Under sin sjukskrivning ritar Linus ett hus i bästa Hollywood-stil åt sig, Karin och Stella. Innan avsnittet är slut har också lilla Frasse flyttat in i huset.

Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Villa Fernström i Stenungsund
 
Fint! Förstår dock inte hur de kunde sticka iväg så mycket i pris!
 
  • Gilla
KeyserS och 1 till
  • Laddar…
Priset landade ungefär där jag trodde. Det var budgeten som var fel.
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 13 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
I det sjunde avsnittet av Husdrömmar 2021 får vi följa när Linus Fernström går från hockeyproffs till arkitekt. Under sin sjukskrivning ritar Linus ett hus i bästa Hollywood-stil åt sig, Karin och Stella. Innan avsnittet är slut har också lilla Frasse flyttat in i huset.

Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Villa Fernström i Stenungsund
Undrar vad det skulle vara i suterrängvåningen. Var det bara ingång utifrån till den?
Sedan undrar jag hur man gör när man ska putsa utsidan på de där glasräckena.
Jättefint blev det dock hela huset.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
A
Vilket program är använd för ritningar?
 
Fallskydd finns visst inte
 
Snyggt med hus som har lite vinklar och inte bara är ett rätblock.
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Mycket snyggt och genomtänkt!
 
  • Gilla
  • Arg
jocke31 och 7 till
  • Laddar…
T
A AbRhesus skrev:
Vilket program är använd för ritningar?
Sketchup såg det ut som
 
  • Gilla
ergonomen och 2 till
  • Laddar…
Duktiga byggherrar! Mycket blev bra men hade gärna sett ett något större hus. Det jag inte gillade var köket, svarta plåten i fasaden och den vinklade nivåtrappan i v-rummet. I stort ett mycket fint hus
 
Spännande projekt även huset inte var i min smak så var det en duktig ritare, Gert gillade ju denna amatörarkitekt bättre än den förra.
Någon annan som störde sig på att SVT bara blurrar vissa varumärken medan andra syntes tydligt här och var.
 
  • Gilla
JSten och 2 till
  • Laddar…
PeterFalun
lyckat
 
1) Hade varit bättre om det funnits plats i hallen att hänga av sig ytterkläder, ställa alla skor, paraplyer mm.
2) Borde funnits en klk vid entrén där man kan ha sina vinterkläder, ställa in barnleksaker, barnvagn, sportutrustning mm.
3) 3 sovrum men bara ett badrum som då även gäster måste använda. Kanske inte så trevligt att gästerna har koll på personliga hygienartiklar mm som står uppställda.
4) Borde fått plats med en gästtoa i ett hus på över 200 m2.
5) Ingen invändig förbindelse till rummet (?) i souterrängvåningen.
6) Om de haft ett fönster i ytterdörren hade de kunnat se vem som knackar på
7) De indragna (10 cm?) fönstren i fasaden är grogrund för fuktproblem särskilt som fönsterblecken har för<
liten lutning. Hade kunnat undvikas om fönstren i stället placerats i liv med fasaden
8) Med det utsatta läget finns risk för att träfasaden måste underhållas/målas kanske vart 7:e år.
9) Ingen vindskyddat uteplats. Ett orangeri, som dessutom förlänger sommaren, hade inte varit fel..
... men fantastiskt läge med den fina utsikten!
 
  • Gilla
  • Haha
tynell och 4 till
  • Laddar…
Fick go känsla av projektet och människorna. Min fru är svag för hockeykillar som det är och här har vi en sympatisk arkitekttalang i kontakt med sina känslor. Ajajaj... Nu får jag anstränga mig lite extra några veckor! Fint hus, oslagbart läge, kul avsnitt.
 
  • Gilla
  • Haha
ByggareBoolo och 20 till
  • Laddar…
Vilken trevlig reklamplats för en blivande arkitekt. Lycka till!
 
  • Gilla
MerAvAllt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.