Byggahus.se
Suhagg Suhagg skrev:
Tänkte först fan va nära nästa hus kommer stå. Tänkte de bygger tak först och sen lyfter på det på en stomme.
Sen insåg jag att det var en carport :rofl::rofl::rofl:

[bild]
Minimalt med vägg att måla ju!
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Om jag hade börjat spara lite tidigare så... :D
Men du får iaf rejält med pantbrev med på köpet :O

  • INTECKNINGAR
  • Totalt:
    40 000 000 kr
  • Fördelat på:
    33 pantbrev
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Misse Misse skrev:
Här skall man kanske helst tipsa om moderna hus men det här tycker jag är rätt speciellt även om det har några år på nacken och behöver renoveras: [länk]
Såna hus är rätt fina om än lite läskiga kanske.
 
Misse Misse skrev:
Det här tyckte jag var rätt trevligt: [länk]
Containertrenden har även smugit sig in på arkitektkontoren.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Misse Misse skrev:
Det här tyckte jag var rätt trevligt: [länk]
Ser ut som skurkens hus i någon James Bond-film.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Trevlig kåk. Ligger fint vid Näsbyviken. [länk]
bläh.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Framgår det någonstans vem som ritat husen? (Senaste två ovan)

Jag kan inte förstå varför personer som uppenbarligen har budget för bra grejer anlitar dussinarkitekter. Det är inte stilen jag kritiserar, även om jag inte är fan, det är att det är dåliga exempel även inom stilen. Som att en icke utbildad kryssat olika värdeord och satt ihop någon som kommunicerar rätt livsstil om man kisar.

Pratar vi mat är det här egg mcmuffin på dånken istället för väl tillagad eggs Benedict.
 
makhno_ makhno_ skrev:
Framgår det någonstans vem som ritat husen? (Senaste två ovan)

Jag kan inte förstå varför personer som uppenbarligen har budget för bra grejer anlitar dussinarkitekter. Det är inte stilen jag kritiserar, även om jag inte är fan, det är att det är dåliga exempel även inom stilen. Som att en icke utbildad kryssat olika värdeord och satt ihop någon som kommunicerar rätt livsstil om man kisar.

Pratar vi mat är det här egg mcmuffin på dånken istället för väl tillagad eggs Benedict.
Alla gillar inte samma stil, så är det, och det är en diskussion i sig.

Jag undrar däremot hur du menar när de skriver att husen är ”dåligt exempel” inom sin stil? Kan du ge något exempel i ovan hus?
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det här hade ju varit häftigt att ha... om man hade några miljarder(!) :surprised:
[länk]
Barbapapahus!
 
  • Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[bild]
Dom här tycker jag var fina. Men undrar vad man ser när man tittar ut från vardagsrummet, bara tallar? Ser lite skuggigt ut. Men snygga hus.
:heart: [länk]
Påminner mig om Universeum och Världskulturmuséet i Göteborg. Spännande lådor som går i ett med klippan bakom.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.