Byggahus.se
Hej, jag håller på och glasar in en befintlig altan. För att få dit skjutdörrar var jag tvungen att bygga dem ”utanför” altangolvet vilket gör att jag har en liten nivåskillnad. Jag skulle därför behöva en 90-graders list I Aluminium eller annat metall material som passar för utomhus och helst 50x50 att lägga vid ”nivåskillnaden” för att få ett snyggare avslut på golvet. Jag har sökt på nätet men hittar ingen vettig sida. Längden på öppningen är 225cm

om någon vet var jag kan hitta/köpa en sådan list tar jag tacksamt emot förslag

Tack på förhand
 
N Nygge72 skrev:
Hej, jag håller på och glasar in en befintlig altan. För att få dit skjutdörrar var jag tvungen att bygga dem ”utanför” altangolvet vilket gör att jag har en liten nivåskillnad. Jag skulle därför behöva en 90-graders list I Aluminium eller annat metall material som passar för utomhus och helst 50x50 att lägga vid ”nivåskillnaden” för att få ett snyggare avslut på golvet. Jag har sökt på nätet men hittar ingen vettig sida. Längden på öppningen är 225cm

om någon vet var jag kan hitta/köpa en sådan list tar jag tacksamt emot förslag

Tack på förhand
Någon stålleverantör? Typ begroup?
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
S
Glasmästarna brukar ha olika aluminiumprofiler.

En plåtslagare ksn bocka till en plåt annars.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Åk till närmaste plåtslageri så får du det fixat rätt fort.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Är bara viss aluminium som går att bocka i rätt vinkel, om man ska ha lite mindre radie, annars spricker den..

Bockad plåt får aldrig rätt utseende (blir inte så skarpa kanter som på profiler..

Vinkeljärn eller L-stång (vad man nu väljer att kalla det) blir nog snyggast..
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.