Byggahus.se
Den startar utan Robonect i. Robonect lyser rött...
 
davidgp davidgp skrev:
Den startar utan Robonect i. Robonect lyser rött...
Då blir det att lägga in firmware i robonect igen. Tyvärr
 
johan63 johan63 skrev:
Då blir det att lägga in firmware i robonect igen. Tyvärr
192.168.2.1
 
Är det bara det?
 
johan63 johan63 skrev:
Då blir det att lägga in firmware i robonect igen. Tyvärr
Jag blir skyldig ett par öl till.....

GARDENA bevattningssystemets kontrollpanel med display och knappsats, inställt på automatiskt läge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johan63 och 1 till
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
Jag blir skyldig ett par öl till.....

[bild]
Gäller det alla involverade...:p:D(y)?
 
  • Gilla
DrMussla och 1 till
  • Laddar…
Toomaster Toomaster skrev:
Gäller det alla involverade...:p:D(y)?
Såklart
 
  • Gilla
Toomaster och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Hej!
Svärmors klippare har gått och gått i minst fyra säsonger och har nu börjat stanna ute på gräsmattan. Är det bara att byta batteri och köra på? Den visar nu kapacitet på bara 711mAh, aug 2018 ca 1100.

Tips på batteri med bra kapacitet och till bra pris? Och som jag i bästa fall kan få hem snabbt. Jag bor i Stockholm men svärmor nära Katrineholm och jag ska tillbaka redan på onsdag kväll (kan beställa dit så kanske kan komma på fredag om jag inte köper i butik).

Kan jag själv uppgradera firmware på den där mha någon USB-kabel till och med?
 
  • Skärm på en GARDENA-apparat som visar batterihistorik med kapacitet på 711mAh och laddcykel nr 1504 den 30 maj 2019.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nikasp nikasp skrev:
Hej!
Svärmors klippare har gått och gått i minst fyra säsonger och har nu börjat stanna ute på gräsmattan. Är det bara att byta batteri och köra på? Den visar nu kapacitet på bara 711mAh, aug 2018 ca 1100.

Tips på batteri med bra kapacitet och till bra pris? Och som jag i bästa fall kan få hem snabbt. Jag bor i Stockholm men svärmor nära Katrineholm och jag ska tillbaka redan på onsdag kväll (kan beställa dit så kanske kan komma på fredag om jag inte köper i butik).

Kan jag själv uppgradera firmware på den där mha någon USB-kabel till och med?
Det är bara att byta batteri. Att uppgradera firmware kan endast återförsäljarna göra.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Nån som vet var inställningen i Robonect för hur länge den ska vara vaken har tagit vägen? Nu somnar kortet hela tiden, måste väckas via att accessa webbgränssnittet...
 
Min måste också väckas via web. Tror Fabian tagit bort det. Då risken var stor att robonect tömde batteriet vintertid.
 
Crap.
 
Kan man skriva över programvaran med en gammal?
 
nikasp
johan63 johan63 skrev:
Det är bara att byta batteri. Att uppgradera firmware kan endast återförsäljarna göra.
Tack! Fasen, de som har 2500mAh batterier verkar alla ha slut och andra har lång frakt... får kolla fysiska butiker.
 
davidgp davidgp skrev:
Kan man skriva över programvaran med en gammal?
Jadå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.