Hej!

Hur tätar jag enklast luckan i min grundmur (se bild)? Jag tänkte ta bort fogskummen och ersätta med murbruk. Finns det något murartips eller är det bara att med spatel försöka få in murbruket. Luckan leder till min källare så jag kan komma åt från båda sidor.

Tacksam för tips!
 
  • Lucka i grundmur med fogskum och sprickor runt en ventilkåpa som behöver tätning och reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska den bort och det är djupt in, sätt i lite isolering i mitten, då behöver du inte fylla hela hålet och inga glipor som det kan dra in blir
 
J jonaserik skrev:
Ska den bort och det är djupt in, sätt i lite isolering i mitten, då behöver du inte fylla hela hålet och inga glipor som det kan dra in blir
Förlåt att jag var otydlig, den ska inte bort - jag vill bara täta i bottenkanten.
 

Bästa svaret

Då blir det till att peta peta in bruk där det ska tätas. är det lite djupt går det att packa in lite isolering först för att bottna som det heter
 
J jonaserik skrev:
Då blir det till att peta peta in bruk där det ska tätas. är det lite djupt går det att packa in lite isolering först för att bottna som det heter
Ja, det var inte så klurigt som jag trodde. Men jag får ta det i två omgångar, första omgången torkar nu. Tack.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.