Byggahus.se
Jag har två billiga hammare med träskaft som jag köp på loppis, samt en liten 16oz i metall och en hemgjord rekylfri hammare som jag lämnat 90% färdig. Det är ett projekt jag ska fortsätta med då tid finns, jag vill använda uppkolnings processen på delarna för att dom ska hålla.
 
V vectrex skrev:
Blir en stor skärbräda detta! 95x54cm.:D
[bild]
Nej, den ska faktiskt delas upp i 4 tänkte jag.

En stor till mig själv har jag gjort också. Den är 54x34cm. Det blev 3 limningar, orkar inte fler. Detta är resultatet direkt från planhyveln! Offerbit i bakkant.
[bild] [bild]
Här är färdiga resultatet. 4 små och 1 stor!
Två avokador och en skalkniv på ett schackrutigt skärbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två avokado och en kniv på en skärbräda i olika träslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 22 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag vill också ha en Martinez, men när jag nämnde priset på den för tjejen så kollade hon på mig ungefär som om jag skulle fått en hjärnblödning... ;)
Jag suktade efter deras speed square tills jag såg priset
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Här är färdiga resultatet. 4 små och 1 stor!
[bild] [bild]
Riktigt snygga!
 
P
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Jag suktade efter deras speed square tills jag såg priset
En sån ha jag beställt (metric givetvis) plus deras mindre m4 hammare :rolleyes: och ja jag är i skilsmässa så:oops::thinking::crysmile:
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
richardtenggren
Inte deras lilla kofot?;)
 
P
richardtenggren richardtenggren skrev:
Inte deras lilla kofot?;)
Haha budgeten sprack när ja la med en keps så det får bli vid ett annat tillfälle :seenoevil::rolleyes:
 
  • Gilla
pfb och 1 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Gjort om en överbliven 1.5 kW elmotor till en polermaskin med reglerbar hastighet. Behövdes den tydligen lite udda produkten spännring med 24 mm ID, två stora rundbrickor och lite kablage till frekvensomriktarens uttag. Ska i första hand monteras en riktigt stor hårdstampad filtskiva, för att polera eggar..

[bild]
Damp ner 250x30 mm filtskiva från Tyskland idag. Nu väntar denna högst multinationella bryn- och polerskapelse bara på lite 6 micron diamantspray från UK, och så småningom ett 400 korns CBN hjul från Kina. Möjligen ska det byggas en jig av lite Tormekdelar också..

En brynmaskin med en stor filtskiva på en arbetsbänk i en verkstad, redo för diamantspray och ett CBN-hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En arbetsbänk med en blå elektrisk motor, bredvid en slipsten och några verktyg, inklusive skruvar och en nyckel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 8 till
  • Laddar…
Tjusigt! Vart beställde du skivan?
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Räddade en hel men ful 21mm plyfa från att bli fjärrvärme och tänkte det skulle vara skönt att bli av med några verktyg från hinkar på golvet. Slängde ihop detta lite hastigt så jag tänkte ge det nån månad och gillar jag det så har jag nog material för en till. Än så länge ligger budgeten på 0kr.

Har en del jobb kvar innan röran är återställd efter renoveringen. (titta inte under bänken tack) Verktyg ordnat på svart plywoodverktygstavla ovanför rörig arbetsbänk i verkstadslokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord verktygsvägg av plyfa med upphängda nycklar, skruvmejslar och andra verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
jeppe42 och 10 till
  • Laddar…
Snyggt. Och rätt pris. :)
Blir inte bättre med en plåttavla och krokar för 1000:-
Verktygen sitter lika fint på skruv.

//AA
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Tanken var ju fin, i teorin...
Hand som håller i ett cykelhandtag framför en vit vägg med en misslyckad borrning som skapat ett hål och fläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Appendix och 7 till
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Tanken var ju fin, i teorin...
[bild]
Dammsugaradapter?
 
Absolut, den funkar fint och håller sig på plats med suget från dammsugaren men det var visst svårt att bli av med spåren av det där teglet ändå. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.