Byggahus.se
Mikael_L
Ja det är inget jätteproblem för mig.
Sen när jag blivit utloggad såhär så behöver jag bara klicka "logga in" så kommer jag in utan att behöva ange user/lösen, så det är ju väldigt snabbt och smidigt det.
Men det får mig ju att fundera lite på om jag verkligen är riktigt utloggad. Förr behövde jag alltid ange user/pass, för att logga in (igen). Hur går det till? har jag en kaka som berättar för bh-siten att jag är jag, så inga uppgifter behövs för inloggning då?

Om det vore det minsta säkerhetskritiskt så skulle jag inte acceptera att det var såhär.
Men i detta fall är väl den värsta möjliga följden av att någon får tag i min dator att de loggar in och skriver några usla inlägg, men det är ju svårt ändå att övertrumfa mig i uselhet, så jag är inte direkt orolig. Det kanske t.o.m skulle höja min status. :)


Nåväl, om allt går som det är tänkt (och jag snart orkar börja ta tag i det) så ska jag migrera över mig till en annan dator som ska bli mest frekvent använd, och denna hamna lite mer permanent såsom kontorsdator, typ.
Då kommer jag få lite mer erfarenhet av ifall jag blir utloggad från en annan burk.
Jag menar bara att problemet kan ju vara helt och hållet i min burk. På mobilen (där jag surfar in på siten via chrome också) så blir jag inte utloggad. Kan inte påminna mig om en enda gång.
 
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Blir fortfarande utloggad lite då och då. Alldeles precis nyss när jag hade postat en post, t.ex.

Händer inte så ofta, kanske en gång i veckan, eller mindre.
Nu har det inte hänt på flera månader, men nu i veckan (ev förra veckan) började det igen ...
 
Mikael_L
Just nu blev jag utloggad när jag körde med mobilen. Vet inte om det hänt förut.
Kör i chrome i mobilen, ja hemma också.

Brukar hända i samband med att jag postar.

Jag börjar tro att det är forummjukvarans sätt att försöka berätta för mig att det är dags att ta en paus. :crysmile:
 
  • Haha
hjulia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.