Byggahus.se
2/3 vattenfylld nu. Tänkte försöka sätta på skyddet på poolen och vi var 4 pers men lyckades tusan inte få på det. Känns som det är för litet och knappt når runt och sedan ett enkelt snöre utan nån sån där svart boll på som man spänner. Till slut fick vi på hela men fick bara runt halva överlappet och det säckar rejält.släppte efter 22 minuter Ska det vara så?
Man skulle ju gärna vilja dra runt det med lite marginal och helst fästa det runt benen.
Sedan måste man ju ta bort stegen också för att få på det. Använder ni era skydd eller kör ni med soltäcke bara?
Är även rejält nojig just nu angående säkerheten. Har tagit bort stegen på utsidan, men har liksom inget stacket som täcker hela poolområdet. Det borde vara ok med poolenkanten 132cm som skydd även om det är uppgrävt 35cm på en sidan. Det rekommenderas ju 90 cm staket
 
H
Fick inte mitt skydd att sitta förra året.
Köpte dessa som jag satte på gummistropp.
Satte ett ex antal runt poolen i den remsan som sitter en bit upp på pollen.
Klickade fast skyddet då satt det fast
 
  • Fastklämme för poolskydd med gummistropp och blått skyddsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hallerudsbo skrev:
Fick inte mitt skydd att sitta förra året.
Köpte dessa som jag satte på gummistropp.
Satte ett ex antal runt poolen i den remsan som sitter en bit upp på pollen.
Klickade fast skyddet då satt det fast
Tack för tipset. Du kör alltså orginalskyddet men med bättre fästen. Men sätter du gummistropparna i själva poolen? Inte runt benen?
Minns du vart du hittade dem?
 
H
Körde original förra året.
Köpte dom på jula.
Art nr 330071
Art nr 343049
 
  • Gråa poolväggar säkrade med vita klämmor på en nybyggd trätrall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
I år har jag en sådan här.
Dock inte min på bilden
Väldigt smidigt stegen står i.
Håller värmen som ett växthus.
Badat sena kvällar under utan massa mygg
 
  • Halvkupolformad genomskinlig poolkåpa på gräsmatta för värmeisolering och insektsskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Monica_E1 och 1 till
  • Laddar…
E e3henri skrev:
2/3 vattenfylld nu. Tänkte försöka sätta på skyddet på poolen och vi var 4 pers men lyckades tusan inte få på det. Känns som det är för litet och knappt når runt och sedan ett enkelt snöre utan nån sån där svart boll på som man spänner. Till slut fick vi på hela men fick bara runt halva överlappet och det säckar rejält.släppte efter 22 minuter Ska det vara så?
Man skulle ju gärna vilja dra runt det med lite marginal och helst fästa det runt benen.
Sedan måste man ju ta bort stegen också för att få på det. Använder ni era skydd eller kör ni med soltäcke bara?
Är även rejält nojig just nu angående säkerheten. Har tagit bort stegen på utsidan, men har liksom inget stacket som täcker hela poolområdet. Det borde vara ok med poolenkanten 132cm som skydd även om det är uppgrävt 35cm på en sidan. Det rekommenderas ju 90 cm staket
Vi körde bara med bubbelplasten under många år dög fint. Testade med orginalskyddet med det kastade jag åt h...te. Lika med poolen innan. Våran 132cm grävde vi ner 30cm och kände oss trygga med det. Tips att köra med ytrenaren vilken pryl! tar varenda fluga och löv på ytan. Var det mkt skit på ytan så trädde jag på en textilsil på ytkorgen så var den lätt att tömma och sandfiltret blev inte fullt direkt av all skit. Samt att jag la veckokloret i korgen
 
Hur ser ramen ut för er andra? Min har blivit rostig och riktigt ful. Hörde av mig till ToysRUs som sedan hörde med intex. Eftersom det hade gått över ett år (typ 14 månader) så gör de inget åt det. Jag tror inte att jag väljer en Intex nästa gång.
 
S snowballtwo skrev:
Hur ser ramen ut för er andra? Min har blivit rostig och riktigt ful. Hörde av mig till ToysRUs som sedan hörde med intex. Eftersom det hade gått över ett år (typ 14 månader) så gör de inget åt det. Jag tror inte att jag väljer en Intex nästa gång.
När jag tog ner den nu efter första säsongen så var det en del rostfläckar på ändarna av stolparna, inget som syns så mycket när den är monterad. Om din är 14 mån så antar jag att den är använd två säsonger? Fick du i så fall mkt mer rost nu iår än innan? I så ska jag kanske reklamera mina nu.
Men det verkar vara så på alla intex. Jag är trots allt otroligt nöjd med kvaliren på allt annat på min pool.
 
E e3henri skrev:
När jag tog ner den nu efter första säsongen så var det en del rostfläckar på ändarna av stolparna, inget som syns så mycket när den är monterad. Om din är 14 mån så antar jag att den är använd två säsonger? Fick du i så fall mkt mer rost nu iår än innan? I så ska jag kanske reklamera mina nu.
Men det verkar vara så på alla intex. Jag är trots allt otroligt nöjd med kvaliren på allt annat på min pool.
Det har blivit värre i år i alla fall. Funktionen är ju oförändrad även om det ser lite illa ut. Jag har kollat lite på byggmax (och liknande) och deras pooler med en rund stålvägg istället. Risken är väl att dessa rostar ännu snabbare, men enligt kundtjänst på byggmax så ska det funka med en extra tätning. De hr även sex års garanti på just den poolen.
Det är inte bara på grund av rosten som jag kollat på annat, jag har funderat på att gräva ner poolen nämligen.
 
Cheesen
H Hallerudsbo skrev:
I år har jag en sådan här.
Dock inte min på bilden
Väldigt smidigt stegen står i.
Håller värmen som ett växthus.
Badat sena kvällar under utan massa mygg
Var har du köpt den?
 
H
  • Gilla
Monica_E1
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Köpt i Norge på [länk]

Här kan du även köpa från de som har dom i Europa

[länk]
Tycker du suntältet har fungerat bra? Håller den? Såg pool Dome från bestway också.
 
  • Gilla
Monica_E1
  • Laddar…
H
Ja den fungerade bra.
Lite besvärlig att få av och på själv när den är så stor dock.
Blev varmt i poolen med.
Bra för dom pengarna.
 
  • Gilla
Monica_E1 och 1 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Ja den fungerade bra.
Lite besvärlig att få av och på själv när den är så stor dock.
Blev varmt i poolen med.
Bra för dom pengarna.
Har den hållit bra? Måste man ha den stängd för att inte vinden ska ta den? Monterar du ner den inför vintern? Luktar det plast därinne? Mvh Monica
 
H
Hej.
Jag bara fällde ner den på vintern.
Men är enkel att ta ned med.
Lukta inte plast.
Blir kanske mer klor lukt när det är instängt, men inte mycket.
 
  • Gilla
Monica_E1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.