Byggahus.se
Bygga hus av lego, bygga hus i ett växthus. Det finns många olika sätt att bygga ett hus. Vi listar 15 av dem.


Du kan läsa artikeln här: 15 olika sätt att bygga hus

Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
 
  • Gilla
Hellmans
  • Laddar…
H
Redaktionen Redaktionen skrev:
Bygga hus av lego, bygga hus i ett växthus. Det finns många olika sätt att bygga ett hus. Vi listar 15 av dem.


Du kan läsa artikeln här: 15 olika sätt att bygga hus

Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
----------------------
Jag är en computerman. Men jag kan ochså svetsa. För många år sedan jag bygte mig trähus så, att det har stålconstruction inne. Man kan inte se någonting stål.
 
Väggelement av träullit, ny kategori?
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
16: Väggelement av skumglas.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Tackar för tips! Ska se vad jag kan skrapa fram för information om hus byggda av skumglas och träullit.
 
  • Gilla
severin
  • Laddar…
Ingen riktig röd tråd. Första halvan handlade om olika metoder att bygga hus. Andra halvan handlade om olika modeller av hus man kan bygga. Kanske skulle försöka göra aritkeln lite mer fokuserad i stället för att försöka få ihop så många punkter som möjligt.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
C
Redaktionen Redaktionen skrev:
Bygga hus av lego, bygga hus i ett växthus. Det finns många olika sätt att bygga ett hus. Vi listar 15 av dem.


Hej
Jag tänkte använda mig av cellglas. Det har funnits i typ 100 år så det hade varit bra att ta upp i artikel. Det jag gillar är att du slipper fukt/mögel problem och insekter och att isoleringen håller.
Jag funderar att ha det som isolering golv/mark när vi bygger vinterbonat uterum.
Det jag läst hittills finns på www.cellglas.com


Du kan läsa artikeln här: 15 olika sätt att bygga hus

Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
 
  • Gilla
Alec84
  • Laddar…
Glöm inte ISO-TIMBER!
 
Intressant att flerbostadshus också byggs på det sättet. Ser ut att vara trähus?
 
Mikael_L
Japp
De bygger nästan precis som älvsbyhus, men modulerna sätts samman till större hus, kan vara flera våningar också, jag vet åtminstone 4-vånings Lindbäcks hus.

Jag har förövrigt faktiskt bott i ett studentboende som var sådant här Lindbäckspussel.
Det var förvånansvärt fritt från lyhördhet. Beror troligen på att varje lägenhet var sin egna modul med egna träreglar och eget bjälklag, och i ganska begränsad fysisk kontakt med grannmodulerna.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
En annan intressant sak med Lindbäcks är att badrummen är en helt egen enhet som har ett yttre skal av glasfiber, dom anländer helt kompletta till fabriken
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.