Byggahus.se
Hej. Jag har köpt en RC304 och måste säga att änsålänge e jag mycket nöjd men har stött på en konstig sak. Klipparen gör det bäst med inställningen smart klippning där den gör mjuka svängar vid slingan. Man ska kunna ställa in i procent hur nära den kör om jag förstår det rätt men det kvittar hur jag gör så går den inte varken närmre eller längre ifrån. Detta i sin tur resulterar i att man på vissa ställen får strängar med gräs som den aldrig kommer åt. Någon som stött på detta eller är det möjligtvis något som är fel på min maskin?
 
Är det inte det längsta avståndet från slingan som kan variera, inte närmaste. Den bör variera avståndet för att inte skapa spår, ju mindre avstånd desto större risk för spårbildning.
 
Mysman Mysman skrev:
Är det inte det längsta avståndet från slingan som kan variera, inte närmaste. Den bör variera avståndet för att inte skapa spår, ju mindre avstånd desto större risk för spårbildning.
Nej nu pratar vi om olika saker. Det du menar är avståndet när han följer linan hem som man kan variera. Under smartklippning kan man ändra i procent hur mycket över linan han får gå när han gör mjuka svängar. Hur jag än ändrar det kan jag inte se någon skillnad :)
 
Hej,

Undrar om du fortfarande är nöjd? Funderar själv på att skaffa en Robomow RC304 eller en Husqvarna Automower 105. Vet inte riktigt vilken jag ska ta.
 
Någon som vet om Robomow RU304u är den samma som Wolf-garten Loopo m1000?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.