Byggahus.se
PNO, nej har glömt att ändra vart jag bor i min profil, bor uppe i dalarna numera...
 
B Betula_Pendula skrev:
AG A: Tror inte att handblanda är realistiskt i de mängderna...
Jag, och 4 kompisar handblandade all betong till min garageplatta, 16m3. Allt gjordes på 25 timmars oavbrutet arbete.
1,5m3 blandar du lätt själv, om du delar upp det på 2-3 omgångar.
 
AG A: Om jag gör en ursparning som jag nu planerat så kan jag bestämma när garaget är klart hur jag vill göra, gjuta själv, bjälklag eller någon annan lösning... (Bonus blir att jag kan stå inne och gjuta det så blir inte väderberoende)
 
  • Gilla
Erik JL och 2 till
  • Laddar…
Klart du skall gjuta i ursparningen allt annat är fusk, vem har sagt att det behöver vara en ursparning?

Lägg ut näten som vanligt över hela ytan och najja fast en regel i överkanten på nätet som stopp. enklare blir det inte.

Gjöt 6m2 för ett par veckor sen själv på 2h med 190l blandare 60l i taget a 10 laddningar.
Har iåförsig fått in snittsen att blanda snabbt, häll ut med skottkärra, vibbra och svärda.

Kör på denna färdigblandade betongen C32/40
https://www.bauhaus.se/grovbetong-helpall-20kg-48st-sackar.html#full-description
Har fått 2 pallar utkörda för 50kr alltså 2 ton! galet pris.
 
Banvaktarn: Ingen som sagt att det behöver vara en ursparning men det är ett smart sätt att spara betong där det inte behövs så att jag kommer under mina 7500 liter så det räcker med en betongbil. Sen så får jag en "instalations grop" också där jag kan komma upp med alla inkomande rör. Blir trevligt med ett trägolv i kontoret också!

Tror du skrev lite fel och menar att du gjöt 0,6 kubik (60 * 10 = 600 liter) eller ?

Två pallar för 50 kr för frakten ??
 
  • Gilla
Erik JL
  • Laddar…
6m2 platta 10cm tjock, 600 liter betong.

Jo 96 säckar grovbetong på 2 pall, frakt 50kr, bara eu pallen kostade 100kr
Beställde tidigare 100m dränrör för 50kr = 25 kollin :)
 
Tomture61
Banvaktarn Banvaktarn skrev:
6m2 platta 10cm tjock, 600 liter betong.

Jo 96 säckar grovbetong på 2 pall, frakt 50kr, bara eu pallen kostade 100kr
Beställde tidigare 100m dränrör för 50kr = 25 kollin :)
1299 :- frakt av 2 pallar grovbetong från deras centrallager får jag betala ?
Dräneringsrör vet jag ej , finns inte 25 st för hemleverans.
 
Banvaktarn Banvaktarn skrev:
6m2 platta 10cm tjock, 600 liter betong.

Jo 96 säckar grovbetong på 2 pall, frakt 50kr, bara eu pallen kostade 100kr
Beställde tidigare 100m dränrör för 50kr = 25 kollin :)
Ahh, läste fel på kvadrat och kubik..
 
Se inslag #11
https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-platta-duk-oever-isoleringen.305107/

Jag gjöt en platta till uterum c:a 22 m², 3m³ betong, kostnad totalt 4700:- inkl. transport.
Är det fantasipriser i andra delar av landet? Transportlängden var c:a 10 mil ToR
Våxtorp betong levererade med sprillande ny bil, lade ut perfekt med ränna det tog 30 min

FINJA L-stöd 400 mm 300 mm frigolit c:a 10000:-
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.