Har ärvt ett hus med en äldre bergvärme anläggning. Nivån med vätska i köldbärarbehållaren och expansionskärlet sjunker oroväckande mycket. Hur gör jag för att fylla på kärlen? Går det eller måste jag ringa service? Hittar liksom ingen naturlig kran när jag följer ledningarna. Någon hjälpsam som kan förklara hur jag löser detta!?

• Röd expansionskärl för vattensystem med mätare, ventiler och rörkopplingar i ett pannrum eller källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeinstallation med kopparledningar, expansionskärl och ventiler mot en vit vägg.
    Skapa konto
  • Ett pannrum med värmepanna, rörledningar, expansionskärl och varmvattenberedare. Inomhusteknik, installation, vit, röd färg.
    Skapa konto
  • Komplicerat rörsystem med kopparledningar och ventiler ovanför en vit apparat i ett utrymme.
    Skapa konto
  • Ett pannrum med kopparledningar, rör och varmvattenberedare. Väggar och rörvisar tecken på ålder.
    Skapa konto
  • VVS-installation med kopparledningar och en expansionskärl ansluten. Tecknat ansikte på kärl. Teknisk inomhusmiljö.
    Skapa konto
  • Röd expansionskärl för vatten, rörledningar, manometer, elektriska kablar, värmesystemkomponenter, vit bakgrund.
    Skapa konto
  • Ett värme- och vattenrörssystem ovanför en vit tvättmaskin i ett utrymme med vit vägg.
    Skapa konto
Köldbärare får du skruva av toppen på det vita expansionskärlet och fylla på. Värmekretsen fyller du nog med att öppna den blå ratten

K Kurtivan skrev:
Köldbärare får du skruva av toppen på det vita expansionskärlet och fylla på. Värmekretsen fyller du nog med att öppna den blå ratten
Då har jag en plan för morgondagen. Tack!

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.