Byggahus.se
L
O OskarLund skrev:
Hej, jag håller med Liteavvarje, fiskade en gång upp en 80m dragfjäder som en kollega "tappat" ner i ett 110 rör. Jag fick ner en slang med 4st najtrådar/ståltrådar i, ändarna skall sticka ut ca 50cm och helst vara lite böjda i änden, eller böja dem som ett U, när du känner att du kommit fram till rensbandet och helst förbi det så drar du fast ändarna på najtråden i chucken på skruvdragaren och börjar köra, brukar trassla ihop sig rätt bra.
Nu var ju detta ett tomt rör och inte ett avloppsrör med diverse i, men kan funka.
Nytt förfarande intressant , då ska det helst vara en pemslang 16 då , som är stel och går att skjuta in lätt vad jag förstår , samt är slät och fin invändigt , inte omöjligt att ditt förslag är lite bättre än mitt i det här fallet
 
  • Gilla
OskarLund
  • Laddar…
S Siouxsic skrev:
Kan du utveckla? Hur långt bort satt bandet fast, hur fäste du magneten? Hur kändes det att den höll fast om bandet? Vilken magnet?
Jag tog ett nytt rensband samt en Neodymmagnet från Clas Ohlson. Ganska nytt hus så bara plaströr. Tror att Clas Ohlson ändrat på sina magneter, de fick väldigt bra kritik förr i tiden men nu har de nog en ny leverantör. Det gamla rensbandet låg ganska många meter bort men det räckte med ett 10 meters rensband i alla fall.
 
Jag tänker, man kan inte komma åt den bakvägen, utgående brunn. Kanske den är synlig där?
Kan du inte skriva lite mer om hur byggnaden ser ut, antal Våningsplan, brunn ute i gatan, bara stopp i köket eller i hela huset?
 
Ursäkta men... lät ni det bara förlorade rensbandet ligga kvar då i somras?
Har det blivit nytt stopp så är det ju inte lättare att fiska tillbaka precis.
Själv sätter jag en penny på att bra neodymiummagneter kan fånga bandet. Vi får se. Lycka till.
 
Rensluckor e bra ibland....om nu inte projektören och rörläggaren missat det...
Har dom nått det med kamera vet du ju hur långt och vilken riktning...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.