Byggahus.se
F
Sänk och cirkel må se lika ut men användningsområdet är extremt olika. Har jag förstått det rätt att jag kan använda Festool skena till min DeWalt? Nån annan lite bättre prissatt skena som passar en DeWalt? Letar efter en längre skena för att slippa skarva.


En listning av, på marknaden förekommande sänksågar hade ju absolut varit på sin plats.
 
F fsn skrev:
Sänk och cirkel må se lika ut men användningsområdet är extremt olika.
Är inte detta att ta i? Vari ligger den extrema skillnaden om man exempelvis kapar en skiva med hjälp av en skena, med respektive maskin? Bägge klarar väl det på ungefär samma sätt med samma resultat eller? Möjligen är det lättare att få snittet exakt där man vill med sänksågen.
 
På tal om att starta i materialet; ett kickbackstopp är en billig fingerförsäkring.
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Är inte detta att ta i? Vari ligger den extrema skillnaden om man exempelvis kapar en skiva med hjälp av en skena, med respektive maskin? Bägge klarar väl det på ungefär samma sätt med samma resultat eller? Möjligen är det lättare att få snittet exakt där man vill med sänksågen.
Jag har inte med mig skena till cirkelsåg. Sänksågen är mer finsåg för mig och en liten cirkel nåt man springer runt med, tar med upp på tak mm. Cirkel skulle jag absolut vilja ha med feta batteri.

Men visst, jag tog kanske i lite.. men man behöver alltid mer skena till cirkeln då man skall bakom allt man skall såga pga fast skena. Sänksågen används mycket mer än cirkelsågen hos mig.
 
J
Det här är kanske en dum fråga, men vad använder man -1°-läget till som bl.a. Festool har på sin såg?
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
J johan_81 skrev:
Det här är kanske en dum fråga, men vad använder man -1°-läget till som bl.a. Festool har på sin såg?
Tror det är när man ska sammanfoga 2 bitar och verkligen vill få det tätt utan glipor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.