Byggahus.se
När Martin Videgård skulle bygga sommarstuga på tomten föräldrarna en gång köpt hade han svårt att bestämma sig för vad han skulle bygga.

Du kan läsa artikeln här: Sommarhus på Husarö
 
Dom synliga osb skivorna förstör hela huset. Utvändigt helt ok men invändigt en katastrof
 
Måste tyvärr
 
Är OSB:n behandlad på något sätt? Man får fruktansvärda spetor i skinnet om man skaver sig mot OSB och har lite otur.
 
Det blir varmt och skönt med svart plåttak men kanske inte så trevligt att sova där uppe sommartid.
 
Väldigt fint, helt i min smak
 
Snyggt exteriört och BV är väl ok.
Men bildtexten till barnrummet i OSB tar väl ändå priset: "Det arkitektoniska uttrycket är smäckert och elegant, ett tydligt avtryck som samtidigt minner om fiskares stugor och bodar i traditionella men här mer förfinade material."
"Smäckert och elegant", det där barnrummet kommer väl i alla fall att bota barnen från modernismens arkitektoniska avarter för all framtid.

Och när blev OSB ett "förfinat material"? Sågspån i lim är vad det är, dvs träavfall i allergiframkallande kemi.
 
G
Hemskt både ut och invändigt. Ser ut som en stor spånskivelåda inomhus!
 
Angående bildtexten så var det jag som hade parat ihop fel text med fel bild. Nu ser det lite smäckrare ut hoppas jag!
 
G
Vackert hus!
 
Insidan kommer se gräslig ut när träet har gulnat. Personligen hade jag föredragit svart träfasad istället för plåt.
 
R
Utsidan fantastisk.
Insidan miserabel.
Sällan har jag blivit så besviken...
 
G
Hur löses ventilation bakom plåten? Mysig kondens bakom plåten...
 
Ja,dessa 08:surprised:r, svårt att ta på allvar. Detta måste väl ägarna klarat betydligt bättre utan att anlita (,åtminstone denna) ark-byrå
 
När blev målad plåt underhållsfri?
Bucklig plåt är det värsta jag vet, inte snyggt.
Och insidan, tja, gillar man sterilitet, så.
Ursprungstanken var nog god, men resultatet - not quite my cup of tea.
 
  • Gilla
Marina Hallgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.