Byggahus.se
Det är samma bestämmelser för katt som hund.dom skall hållas under sådan uppsikt så dom ej ställer till olägenhet för någon nog diskuterat
 
Ekludde.
Att katter har möjlighet att röra sig fritt är accepterat, såväl på ägarens som på andra fastigheter. Det är fastighetsägarens sak att freda sig, exempelvis genom att hålla dörrar och fönster stängda som katter kan ta sig in genom.
Det vore bra om frågan vore slutdiskuterad eftersom så tydliga regler gäller för katter. De som ogillar katter vill ofta inte acceptera dessa regler och därför kommer frågorna fortfarande upp.
 
Henri skrev:
Ekludde.
Att katter har möjlighet att röra sig fritt är accepterat, såväl på ägarens som på andra fastigheter. Det är fastighetsägarens sak att freda sig...
Och så var vi tillbaka till Gyttorp röd... ;)
 
  • Gilla
llehs
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson skrev:
Och så var vi tillbaka till Gyttorp röd... ;)
Förbjudet att använda mot katter och tyvärr också mot dem som ogillar katter!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
man kan gilla katter men det är ägarens ansvar se till att dom inte orsakar olägenhet tex bajsar i sandlådan mm
om en hund gör så blir det ett himla liv ,freda sig mot katter gytorps röd bra om man inte tar ansvar
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Och så var vi tillbaka till Gyttorp röd... ;)
Jag fattar inte snacket om Gyttorp röd. Måste vattnet man kastar på katterna vara kallt eller vad ska man ha termosen till? :x
original.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Ja det är ju faktiskt inte katterna det är fel på utan dom som äger dom . Hur fan kan man försvara sej att det är kattens natur att skita i någon annans trädgård . Det är helt och hållet kattens ägare som har ansvar över sitt djur , om kattägarna skulle följa lagen och ha uppsyn över sina djur så skulle sådana här trådar alldrig finnas .
 
  • Gilla
Elkludde och 1 till
  • Laddar…
Henri skrev:
Du har fel infallsvinkel i frågan. Det går inte dressera katter att inte besöka andras trädgårdar.
Då ska katten inte heller vara löst ute.
På samma sätt som man bör att koll på andra husdjur bör man även ha på katter.
 
  • Gilla
Rooney och 1 till
  • Laddar…
Elkludde skrev:
[länk]
Nu börjar det bli rundgång i tråden... ;)
 
Oj, där var en öppning. Frågan är bara om jag bor i tättbebyggt område och om jag har jakträtt på min egen tomt.
 
Elkludde skrev:
nog diskuterat
lol lmao rotfl, och allt annat som kidsen skrev på 00-talet.
 
Polos skrev:
Ja det är ju faktiskt inte katterna det är fel på utan dom som äger dom . Hur fan kan man försvara sej att det är kattens natur att skita i någon annans trädgård . Det är helt och hållet kattens ägare som har ansvar över sitt djur , om kattägarna skulle följa lagen och ha uppsyn över sina djur så skulle sådana här trådar alldrig finnas .
Jag vill inte betala tv-avgift. Det är självklart att den skall vara statligt finansierad. Varför skall jag betala när grannen fuskar? Det är mot min ideologi att betala, och därför anser jag mig stå över allmänna bestämmelser när det gäller detta. Jag hänvisar till sunt förnuft, eller något sådant. Det gagnar mitt synsätt i alla fall.
 
elpaco skrev:
Jag vill inte betala tv-avgift. Det är självklart att den skall vara statligt finansierad. Varför skall jag betala när grannen fuskar? Det är mot min ideologi att betala, och därför anser jag mig stå över allmänna bestämmelser när det gäller detta. Jag hänvisar till sunt förnuft, eller något sådant. Det gagnar mitt synsätt i alla fall.
? Fel tråd
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Hennke85 skrev:
Oj, där var en öppning. Frågan är bara om jag bor i tättbebyggt område och om jag har jakträtt på min egen tomt.
Generellt sett så har du jakträtt på din egen tomt (om du inte arrenderat bort den... ;)).

Nu är det svårt att använda den för oss vanliga dödliga i villaförorten eftersom en massa andra lagar reglerar dina möjligheter att faktiskt bedriva denna jakt. T ex så måste du ha polistillstånd att avlossa skott med krutvapen inom stadsplanelagt område (och det får man typ inte om man inte driver företag som sysslar med skyddsjakt och tom då så blir det gärna krångel).

Problemet med katter är att det är svårare idag att hävda att de är "förvildade". Vi fick en ändring för ganska många år sedan som innebar att man var tvungen att försöka hitta ägaren även om katten saknade halsband o dylikt. Och då blev det för krångligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.