Byggahus.se
Ligger i groparna att beställa ett Powermaster 10 och ja var ska man beställa ifrån (endast intresserad av dessa två ÅF) KLSAB eller PROTEXUS?

Vilka erfarenheter har ni här på forumet?
 
Protexus skitbra. Flrra ägaren av vårt hus köpte därifrån. Jag får fortfarande support vid behov. Rekommederas starkt.
 
Har också bara bra åsikter/erfarenheter av Protexus.
 
RilleRock
De kanske har rensat lite i leden nu? :D

Vart hemma hos en kompis som berättade att Protexus hade vart där.
Installationen kändes och såg bristfällig ut.
Han berättade även vidare att "installatören" inte hade maskin för att ta sig igenom en innervägg med PSTN-anslutningen så "installatörens" förslag var att gå via dörrkarmen in i nästa rum :D
Min polare är rörmockare så han gick ut i sin bil och hämtade verktyg för ändamålet.
De har säkert några kunniga som sitter som telefonsupport men säljare som skall agera tekniker har aldrig vart lyckat.
 
Hummm... Installation har jag inte sett att Protexus har då det säljs som "montera själv-kit". Var han hundra på att det var Protexus...?
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
RilleRock
Musto skrev:
Hummm... Installation har jag inte sett att Protexus har då det säljs som "montera själv-kit". Var han hundra på att det var Protexus...?
De kanske har slutat med det konceptet som de tidigare hade i min hemstad för det var ju inte direkt lyckat.
Bättre avans på "gör det själv kit med".
 
Absolut, ju mindre man kan ha med overhead kostnader desto bättre...
 
Hejsan,

Jag har köpt Powermax 10 via Protexus. Det kom förprogramerat. Det var mycket enkelt att skruva upp och allt fungerade mycket bra. Supporten via Protexus vid frågor är superbra tycker jag.
//Uffe
 
Jag har köpt två larm av Protexus. Visonic powermax PRO. Första larmet hade de inte koll på att det finns olika versioner och för det som jag köpte sist fick jag fel version för handsändaren. Så nästa gång kommer jag välja någon annan.
 
Bidde från Protexus för ett tag sedan, var föredömligt förberett och busenkelt att montera upp o konfa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.