Byggahus.se
Jag gick en treårig finsnickeriutbildning i england och håller på att komma igång med egen snickeri men saknar kontaktnät här i Sverige för att hitta det som jag behöver!

Jag undrar om någon har bra tips på leverantör av fanerad skivmaterial (körsbär, lönn och andra
ädelträslag) i södra Stockholm. Jag undrar också om någon har tips på bra leverantör av massivt ädelträ i övrigt?

Tack!
 
Fanerkompaniet i sthml och bröderna holm i sala
 
Fanerkompaniet finns inte längre. Bröderna Holm har öppnat ett litet hämtlager i stockholm i södra hammarbyhamnen någonstans. Fredricsons Trä i hägersten det är väl dom enda stora som finns i stockholm som säljer ett komplett sortiment för finsnickeri. Om du tänker starta eget så finns det stora leverantörer i sverige som man får använda sig av som levererar hem till dig det kan löna sig att försöka att använda sig av en leverantör på så viss kan man få bättre priser.
Jag handlar i dag skivmaterial och div av DLH och faner från SYDFANER massivt och div från BRÖDERNA HOLM.
Om man vill ha något exotiskt trä blir det svårt då får man nästan importera, Sverige är ett extremt litet land med väldigt dåligt utbud när det gäller det här.

Mvh Pär H
 
Erlandson Trade har hämtlager i Upplands Väsby med begränsat sortiment av ädelträ för främst båtapplikationer. http://www.erlandsson-trade.se/
 
Tack så mycket grabbar! Ska definitivt kolla upp era förslag!
 
Hej
Har för ett tag sen flyttat in i morsans gamla ställe, där det tidigare fanns ett snickeri.
Jag skall bara snickra till husbehov och hobby, så det kan bli en del virke över, vilket det finns över allt på stället. Samt faner i mängder av alla de slag. Har även en Stenberg femkombi och långbandputs, som blir till salu snart inkl massa tillbehör.
Låter det intressant så hör av dig, jag finns utanför Västerås.

Harry
 
Hej jag är väldigt intresserad av virke och speciellt faneret
Skickar ett pm.

Pär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.