Byggahus.se
Vilket är enklaste sättet att olja in en tryckimpregnerad altan?
Hörde nånstans om roller med långt skaft så man slipper ligga på knä. Funkar det månntro?
Frågar för min mans räkning, själv är jag höggravid och kommer INTE att utföra arbetet! :)
 
Bred pensel med skaft, samt enklaste tänkbara tråg med plastinsats, se bara till att penselbredden går ner i tråget.

MVH//Christina.
 
Roller på skaft kör jag med och det går snabbt och smidigt, pensel behövs i trånga utrymmen.
 
Lagom bred målarpensel fastsatt med ståltråd på ett löst kvastskaft :) går fint ner i de oljeburkar jag brukar köpa, smidigt, snabbt och bra för ryggen
 
Hej h_elen_a min sambo är gravid i 7 månaden och oljade in våran nya altan i går kväll (60 m2) En kraftig pensel med ett långt skaft, det gick på 1,5 timmar.

Hon tycker det är roligt att få bidra med jobb till vårat altanbygge så det var inget gnäll :)
 
Pensel fastsatt med ståltråd? Penselskaftet är ihåligt (liksom rollerhandtaget) och i hålet passar standard förlängningsskaft!
 
Jag köpte en billig golvmopp för 19:-. Det gick lika fort som att svabba av ett golv. 50m2 på 10Min
 
Pär A skrev:
Roller på skaft kör jag med och det går snabbt och smidigt, pensel behövs i trånga utrymmen.
Vi rollar också.
Men en vågrät yta och lättflytande olja tränger den ner utan att man bearbetar med pensel.
Men man måste som alltid vara noggrann med att ta bort överflödig olja som annars lägger sig på ytan och härdar till en seg smutssamlande "fernissa".

/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.