Byggahus.se
http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article386892.ece


Ja...det är sant...vårt boningshus har brunnit . Totalskada idag. Alla har klarat sig och mår efter omständigheterna bra.

Jag återkommer med mer info när jag vet mer.

Det blir nog mer besök på sajten nu när det verkligen blir att "Byggahus"

Känns för j-vligt ( swetrot, jag vet att man inte få använda fula ord men snälla...låt det stå kvar. Precis så känns det )

Ett år har vi hunnit bo här. Ett helt år har jag totalrenoverat det nu totalbrända huset.

Tack och lov klarade sig vårt gamla fina hus vilket känns bra mitt i all skit.

Gå gärna in på vår hemsida och skriv lite snälla hälsningar till min fru som är mycket ledsen. Hon tycker jag suttit för mycket på denna sajt så kom igen och visa att vi på forumet är kompisar i vått och torrt även om vi bråkar om räntor och husens värden hit och dit. Skriv en hälsning i gästaboken....

Mitt hus är just nu inte värt ett skit och det som finns kvar är väldigt vått. Vad räntan anbelangar så känns det ointressant just nu.

Jag har humöret kvar och fortfarande massor av virke kvar att sälja / Bygga nytt hus av .....

Ha det gott sålänge

http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article386892.ece

Bengt alias Cheesus som inte är så sprallig just nu...
 
Jag är glad att ni Lever. Men det är alltid sorgligt när det händer. Är med dig i mina tankar. Träiga snickarn
 
Mycket tråkigt! Lider med dig och din familj. En tröst kan kanske vara att det hände på eftermiddan. Törs inte tänka hur det kunde ha gått. Onskar er allt gott mitt i bedrövelsen!
 
Så fruktansvärt! Jag lider med er.

Jag oroar mig alldeles för ofta för att vår egen gård ska brinna ner, men man kan ju inte göra så mycket åt saken. Gamla träkåkar brinner fort och bra. Brandsläckare och brandvarnare, räddningsstegar, sunt förnuft samt normal aktsamhet. Mer kan man inte göra. Viktigast är trots allt att ingen blir skadad.
 
Verkligen trist att höra, skönt att ni klarade er iaf...
 
Mikael_L
Nej faaan ...
Shit.

Men ni klarade er alla bra? Det är ju det viktigaste.
Det var alltså nya huset som gick hädan.

Jag skriver mer sen, ni finns i våra tankar till dess.
 
Mina tankar till er denna stund... Har på nära håll sett hur otroligt hårt det känslomässigt tar när ens hem brinner upp. Många styrkekramar till dig och särskilt till din fru.
 
Fysatan, vet inte vad jag skulle göra om huset brann ner..... tvångströja och psykavdelningen nästa kanske.

Håll ut och ihop, det är ju ändå så att saker och material kan ersättas med nya saker....!
 
Cheesus, jag är ledsen att höra den tråkiga nyheten.
Man blir stum. Jag jobbar med ord, och ändå är det så svårt att få fram något vettigt i en stund som denna.

Kramar,
Maria
 
Lider med er!
Vilken mardröm...

Hoppas allt löser sig till det bästa och försäkringsbolaget inte krånglar.

Vad är adressen till eran hemsida?

Edit: Hittade sidan.
 
Redigerat:
Tack för alla fina ord...

Det är världsliga saker trots allt. Det tog 3 timmar att somna på hotellet inatt. Puls på 90 och mindre svårt att tänka på annat.

Men vi är grymt lyckligt lottade trots allt. Jag och min 17-åriga son stod och sorterade en långtradarlass med virke ( haha, se under säljes..)

Kände röklukt och trodde grannen sureldade men beslöt mig för att titta upp mot gården för att kolla att allt stod rätt till men det gjorde det ju dessvärre inte. röken vällde ut i skarven mellan vägg och tak. Det var bara att ringa 112 och det drogs storlarm..18 gubbar slet allt de kunde men huset gick inte att rädda.

Huset står visserligen kvar. Övervåningen totalt utbränd förutom Linnéas rum, hon är 6 år och tack och lov var hon hos Mormor och Morfar. Simon och jag tog en varsin släckare med oss och vi gjrde en första syn över läget och konstaterade att det inte var någon öppen brand då. Så vi hann kasta ut allt av personliga saker samt firmans bokföring och alla datorer ( så ni slipper mig inte...)

Men det känns bizarrt att stå och se sitt hus brinna ner. Som tur var det "nya" huset. Hade mangårdsbyggnaden brunnit hade jag suttit i tvångströja nu.

Men vi har det bra, vi har det andra huset att bo i tills vi får ett nytt hus uppbyggt. Det kommer vi flytta längre bort från gammelhuset för jag vill aldrig mer vara med om att stå och vara orolig för det huset som för mig är ovärdeeligt.

Min fru har inga kläder, inte min dotter heller. Jag får dela kläder med min son och vända kallingarna ut och in så allt är som vanligt för min del.
 
Usch.

Men, underbart att ni klarade er!

Det är stunder som det här man påminns om att det är dax att sätta upp brandvarnare (eldsläckare har vi, den står framme i vardagsrummet under julen, lätttillgänglig).

Hmm... hur många forummedlemmar behövs det för att sätta upp ett hus ? ;-)
 
Angelven skrev:
Usch.

Hmm... hur många forummedlemmar behövs det för att sätta upp ett hus ? ;-)
DET tycker jag vi tar reda på..:)
 
Hemmakatten
Oj, vad trist. Men oerhört skönt att det inte blev några personskador. Ett hus går trots allt att bygga upp igen.
 
Fy f-n. Känner verkligen för er. Tacka försynen för att det bara blev materiella skador.

Ni kommer över det och kommer igen, det vet jag. /Benkt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.