Skal kjøpe materiale til mitt yttertak - undertakspapp, lekter og betongplater. For et år siden sjekket jeg og mener jeg fant et bra pakketilbud et sted på nettet - nå finner jeg det ikke igjen ??? Noen som vet hva jeg kan ha sett eller har andre gode pristips? Jeg tenkte meg en overflatebehandlet dobbeltkrum betongstein som Benders eller Jönåker (helst noe stort/vanlig merke) og papp YAP 2200 f.eks. Icopal Macoflex. Lekt 25x25 henholdsvis 25x38. Har fått prisforslag fra den lokale byggmesteren på 133 kr/kvm (jeg skal ha 182 kvm) - er det bra?
De gamle betongsteinene tenkte jeg bare kaste... eller tror dere det finnes noen som vil ha dem mot nedplukking? Hvor kan jeg annonsere i så fall?
Hvis jeg skal kaste dem - hvor leier man container billigst?
Puh... et spørsmål til bare: Hvor kan man leie et bra transportbånd for å få opp/ned steinene?
Supertakknemlig for alle svar
De gamle betongsteinene tenkte jeg bare kaste... eller tror dere det finnes noen som vil ha dem mot nedplukking? Hvor kan jeg annonsere i så fall?
Hvis jeg skal kaste dem - hvor leier man container billigst?
Puh... et spørsmål til bare: Hvor kan man leie et bra transportbånd for å få opp/ned steinene?
Supertakknemlig for alle svar
alltid noen som plukker dem ned gratis hvis de får dem...
Så trenger du ikke transportbånd for å få dem ned, men det holder å spikre sammen to grove planker og dra dem ned ...
be så om kran ved levering av nye så legger dere dem direkte i hauger på taket ///
Så trenger du ikke transportbånd for å få dem ned, men det holder å spikre sammen to grove planker og dra dem ned ...
be så om kran ved levering av nye så legger dere dem direkte i hauger på taket ///
Har du noen andre kalkyler? Kjenner du til hvor mye en byggere vil ha for å bytte når du i stedet reiser til Mallorca? 
Ja, nogenlunde. Jeg har selv fått et tilbud på 68 000, og jeg har venner som har fått det gjort for lignende pris.
Jeg regner med å bruke maks halvparten av dette på materiale, container, maskinutleie osv. - dog ikke medregnet min og min familie/venners arbeidsinnsats selvfølgelig!
Men gjør jeg det selv, har jeg råd til å slappe av på Mallorca etterpå ;D
Og så er det jo litt gøy selvfølgelig! Pluss at jeg tror faktisk jeg gjør en bedre jobb... så for eksempel at naboene med samme takvinkel som leide det bort fikk 15 pannerekker, mens ifølge mine beregninger bør man ha 19 eller 20 (har i dag 14, og det er altfor lite).
Jeg regner med å bruke maks halvparten av dette på materiale, container, maskinutleie osv. - dog ikke medregnet min og min familie/venners arbeidsinnsats selvfølgelig!
Men gjør jeg det selv, har jeg råd til å slappe av på Mallorca etterpå ;D
Og så er det jo litt gøy selvfølgelig! Pluss at jeg tror faktisk jeg gjør en bedre jobb... så for eksempel at naboene med samme takvinkel som leide det bort fikk 15 pannerekker, mens ifølge mine beregninger bør man ha 19 eller 20 (har i dag 14, og det er altfor lite).
Klikk her for å svare