Hei. Jeg har et hus fra 1924 som har Etternitplater på ytterveggene. Disse skal jeg nå fjerne og erstatte med ny 45 isolasjon og trepanel. Se bilde 1.
Jeg tenker meg liggende ytterpanel på nedre del, så stående på øvre del. Se bilde 2. Har noen spørsmål om dette.

  • 1: Skal jeg bruke ulike paneltyper for stående/liggende del, og hvilken paneltype anbefaler dere? Legg gjerne ved en Link som ref.
  • 2: Hvordan lager jeg listen som skiller stående og liggende del av veggen? Noe å tenke på her for at vann ikke trenger inn bak panelet.
  • 3. Hvordan gjør jeg med listverk rundt vinduene da disse vil bli stående der de er?
Hvis noen har litt input på mine tanker vil jeg være meget takknemlig.

Mvh Espen
 
  • Rødt hus med hvite vinduskarmer og et skråtak. Sykler, en trillebår, og en bil med tildekket skilt står ved siden. Trær i bakgrunnen.
  • Tegning av et hus med gul panel, stående panel på øvre del og liggende panel på nedre del, med vinduer og dør synlige.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.