Har bygget en walk-in-closet på metod-stammer — etter mye fundering på ulike alternativer. Noen tanker når jeg er ferdig!

1. Gitt at man har en bordsag (jeg har en ganske billig Bosch 254) — er Metod-stammene veldig fleksible og lette å bygge noe med på stedet.

Rommet som jeg har bygget i er 255 x typ 160 på det smaleste stedet, med skråtak — så alle deler unntatt en stamme har trengt spesialtilpasning, noe som har gått veldig smidig. Av de fire stammene til høyre har tre blitt kuttet til 60 cm og en har blitt kuttet til 40 cm.
3D-tegning av walk-in-closet, viser Metod-stammer, parkettgulv, og tilpassede hyller i et rom med skråtak. Uttrekkbare skuffer synlig.

Det har bare vært å kutte alt i bordsagen.

Jeg har gått for Maximera-skuffer, i de tre stammene som er 60 cm har jeg en skuff som er 40 cm og en som er 20 cm. Disse har bare vært å montere skuffene som vanlig og ingen nye hull har trengtes å lages.

2. Jeg har brukt Forsbacka deksider og fronter fra IKEA for å skape en luksuriøs og naturlig følelse.
Innebygd walk-in-closet med tre seksjoner og oppbevaringsskuffer, laget av tre med en naturlig finish. Kleshengere henger på stenger.

Jeg er skikkelig fornøyd med resultatet — men en stor del av kostnadene har gått til fronter og deksider (15 tkr). Så det er sikkert her man kan spare penger om man vil det.

3. Mange walk-in-garderober har åpne dører — noe som selvfølgelig er fint. Men alt forutsetter jo at man har skikkelig god orden. For oss tror jeg det passer best med skuffer.

Derimot har jeg lagt til Ikeas integrerte belysning (Mittled). Disse har vært veldig lette å montere, IKEA når det er som best.
Walk-in-closet med åpne skuffer og skjorter hengende på kleshengere. Innredning av tre med integrert belysning og skråtak.

4. Derimot har jeg jo jakker og skjorter ute og kona vil ha kjoler mm — og jeg synes at en luksuriøs følelse fremdeles er der til tross for at vi har lukkede skuffer.
Walk-in garderobe med skråtak i tre, skjorter hengt på rad, skuffer under. Speil på veggen reflekterer rommet, uferdig gulv. Walk-in closet med kleshengere som holder dresser og skjorter. Sideveggen har ulike lommetørklær hengende. Skap over med trepanel og svarte håndtak.

5. Har aldri riktig sett en stor verdi i en walk-in-closet — men det føles veldig herlig når man har en og får god oversikt og mange flater å ha klærne sine i!

6. Byggetid: Typ 2 dager, men da bygger jeg ganske raskt. Kostnad: 25-30 alt i alt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.