Hei,
Håper noen har litt erfaring å dele. Har en souterrengvilla fra 1997 der vi vil rive de fleste veggene i overetasjen. Det har tidligere vært to leiligheter på Entreplan (overetasjen). Huset er bygget av Nordiska Trähus, med fagverk W-takstoler på loftet.
Er veggene rundt hallen bærende eller er alle takstolene selvbærende?
Håper noen har litt erfaring å dele. Har en souterrengvilla fra 1997 der vi vil rive de fleste veggene i overetasjen. Det har tidligere vært to leiligheter på Entreplan (overetasjen). Huset er bygget av Nordiska Trähus, med fagverk W-takstoler på loftet.
Er veggene rundt hallen bærende eller er alle takstolene selvbærende?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Alle takstolene er selvbærende. De forekommer i to bredder, avhengig av leilighetens dybdemål. Det eneste spørsmålstegnet er veggen som avgrenser den høyre (på plantegningen) leiligheten. Det bør komme frem hvis du tar deg opp på kaldloftet. At veggene rundt inngangen er tegnet litt kraftigere, skyldes nok at de er bedre lydisolerte.
Takk for svar! Jeg mistenkte også lydisolering i gangveggene.
Skal ta en titt på loftet. Bør jeg se etter at ingen bjelker hviler på den evt. bærende veggen (leilighetsavskillende)?
Skal ta en titt på loftet. Bør jeg se etter at ingen bjelker hviler på den evt. bærende veggen (leilighetsavskillende)?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Sjekk at det finnes en takstol rett over den leilighetsskillende veggen.
Klikk her for å svare