Har lagt stendere til innervegg. Stenderne mot betongveggen var virkelig vanskelige å få på plass. Dessverre ser det ut som de havnet 1 cm lenger inn enn stenderne på den andre siden.

Gangen vil derfor bli ca 199 cm bred i begynnelsen og 200 cm bred i slutten.

Vil det vises i sluttresultatet?

Gangen er 400 cm lang.

Du kan jo legge en list 1 cm tykk på siden av reglen.

Generelt sett nei vil jeg si. Mitt kjøkken er mer "kunstnerisk" enn det, og det er ikke noe man tenker på så lenge det er en jevn vegg ellers.

• Liker
BirgitS og 1 annen
  • Laddar…
T
K Klockanpå skrev:
Har lagt reglar til innervegg. Reglene mot betongveggen var virkelig vanskelige å få på plass. Dessverre ser det ut som de havnet 1 cm lenger inn enn reglene på tvers.

Hallen kommer derfor bli ca 199 cm bred i begynnelsen og 200 cm bred på slutten.

Kommer det til å synes i sluttresultatet?

Hallen er 400 cm lang.
Nei, det kommer ikke til å synes. Jeg har vært med og bygd i gamle hus hvor det har vært betydelig større avvik på kortere avstander, og det har ikke alltid syntes - og i de tilfellene det gjorde det så spiller det ingen rolle. Det er et eldre hus og da er det ikke alltid rettvinklet eller nøyaktige mål.

1 cm diff er ingenting i sammenhengen.

Det eneste tilfellet det *kan* gå å se med øyet er om du velger å ha et gulv som er langrandet med striper som er mindre enn en cm...

• Liker
Dan_Johansson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.