Hei

Jeg vil få til en uttrekkbar tørkestativ under en benkeplate. Plassen er trang og jeg kan ikke sette ekspansjonsbeslag på sidene. Jeg lurer derfor på om jeg kan vinkle disse og skru dem opp i benkeplaten og så feste skuffen ovenfra så å si.

Det blir jo helt andre krefter i vinkler som ikke beslagene er ment for. Jeg viser på et bilde hvordan det kunne se ut.

Utdragbare skinner montert på en treplate, brukt som illustrasjon for en idé om å installere en torkställning under en benkeplate.

Hva tror dere? Kan man regne med at den holder for 10kg?

pjapen skrev:
risikoen er at sidene på skinnen bøyer seg ut og alle kulene faller ut og da har du ingen skuff.
kan du ikke skaffe en vinkelskrutrekker?[lenke]
finnes bor med bitsfeste. alltid best å montere som det er tenkt selv om 10 kg ikke er så mye
Problemet er ikke at det er trangt ved montering, men når jeg setter tilbake hvitevarene. Jeg får ikke plass med beslagene i vanlig sidemontering. Derfor vurderer jeg å legge dem ned.

Hvordan gikk det?
Er i behov av å bruke den løsningen selv!

Alt er kjøpt inn, men ikke satt opp. Det finnes spesielle beslag som tåler vekten på den måten, men de var litt for store for meg. Jeg har kjøpt et par vanlige i bra kvalitet som jeg håper tåler litt vekt.

J jisis skrev:
Alt er innkjøpt men ikke oppsatt. Det finnes spesielle beslag som tåler vekten på den måten, men de var litt for store for meg. Jeg har kjøpt et par vanlige i god kvalitet som jeg håper holder for litt vekt.
Hvordan gikk det, ble det bra?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.