Har saget til noen vinduskarmar i stavlimt eik, ubehandlet, de har slått seg ca 4-5mm på diagonalen slik at et av hjørnene stikker opp... Jeg har prøvd å legge dem i press med tvinger for å få dem flate, men de bare går tilbake igjen, det ble kanskje litt bedre men det vises fortsatt tydelig. Størrelsen er ca 1100x270x27mm

Hva gjør man for å redde dem nå i etterkant?

Jeg har tenkt å spenne ned hjørnet ved montering slik at de ligger rett og så holde :thumbup: for at de blir der, men er ytterst tvilende...

Kunne gi det et nytt forsøk med tvinger men legge distanser rundt om bortsett fra hjørnet som er for høyt og på den måten få det flatt når man slipper tvingene?

Det er bare å montere.

ok, da må jeg tvinge ned et av hjørnene for at de skal ligge pent, jeg har tenkt meg å feste to plattjern som en klype med et frest spor under der jeg kan kile et skruehode som jeg har festet i innerveggen. Kan dette fungere eller finnes det bedre måter å gjøre det på?

Plantegning viser vegg med to plattjern plassert i topp venstre hjørne som støtter en klyka-konstruksjon, relatert til et byggeprosjekt.

Hvis den ligger ovenpå bjelkene, forborr og skru inn i kortendene, foreslått med gulvskrue eller panelskrue. Hvis hullene ikke vil bli skjult av smygene, må du fylle dem med silikon i riktig farge.

stoffe88 skrev:
ok, da må jeg tvinge ned et av hjørnene for at de skal ligge pent, jeg har tenkt meg å feste to flattjern som en klype med et frest spor under der jeg kan kile et skruehode som jeg har festet i innerveggen. Kan dette fungere eller finnes det bedre måter å gjøre det på?]
Det finnes ferdige beslag, liksom med et nøkkelhull, for akkurat det formålet.

Fixar_Krille skrev:
Om den ligger ovan reglar så forbor og skru i kortendene foreslått med gulvskruv eller panelskruv. Om hullene ikke vil bli skjult av karmen, så får du sette igjen med silikon i riktig farge.
Jeg forstår dessverre ikke hva du mener, kan det presiseres?

andersmc skrev:
Det finnes ferdige beslag, liksom med et nøkkelhull, for nettopp det formålet.
Jeg lette etter dette på fredag men fant ingenting, lette gjennom bilder på google og fant "Hängbleck" Takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.