Skaffet vinduskarmer i massiv eik (30 mm) i begynnelsen av året. Har oljet dem grundig ca 3 ganger. Nå har det dessverre likevel oppstått flekker fra blomsterpotter, og jeg trenger å pusse dem ned. Jeg vurderer om det går an å bruke noe annet enn olje i etterkant. Lakkere eller Vokse? Hva anbefales?
 
den erfaringen jeg har med olje er at om du lakkere på det så vil det flasse av.
 
Jeg foreslår binærolje. Det metter treverket med olje og danner deretter en lakk lignende overflate som er litt seig men helt tørr. Har brukt dette både på et spisebord i furu og et teak terrassebord. Kjempefint og slitesterkt. PS det mørkner treverket for hver påføring.

Jotun binærolje finnes både som matt og klar. Vil man ha en matt overflate bør man likevel olje inn med klar og deretter avslutte med matt en gang.
/CC
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.