I episode 6 av Sommer med Ernst bygger Ernst innsynsvern (http://www.tv4.se/sommar-med-ernst/artiklar/bygg-ernsts-fönsterluckor-57b330bdb9a9f6d5fc000709) med noe han kaller for "vindusrammelister" - noe jeg tolket som vindusramme på løpemeter. Jeg klarer imidlertid ikke å finne dette produktet noe sted og akkurat ordet vindusrammelister finnes stort sett bare på TV4.se når jeg googler det (...og nå på ByggeHus.no...). Vet noen om dette produktet eksisterer og hva det i så fall heter utenfor TV4?
Sist redigert:
Mja, kanskje... om jeg googler glasslist finner jeg dog for det meste lister av tynnere trevirke som man fester glasset med i en allerede eksisterende vindusramme - ikke noe som man bygger opp selve vindusrammen av. Se gjerne på innslaget jeg la ved i første innlegg så forstår du nok hva jeg mener. Det er riktignok ganske lett å frese valgfri profil selv ut av planhøvlet trevirke ca 30x50 mm med hjelp av en håndoverfres, men finnes det på markedet til en overkommenlig pris er det jo unektelig mer praktisk...
K
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
· Skåne
· 3 052 innlegg
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
- Skåne
- 3.052 innlegg
Jeg har hatt denne tråden på overvåking for jeg skulle også ønske å kjøpe lignende lister. Har aldri sett det i noen butikk men tenker at det ikke burde bli vanvittig dyrt å kjøpe på et snekkeri.
Ellers kan man jo som sagt selv frese dem ut av et stykke tre.
Ellers kan man jo som sagt selv frese dem ut av et stykke tre.
Klikk her for å svare