Har et gammelt kapell som jeg nå renoverer og før jeg legger igjen kjøkkengulvet og fortsatt kommer inn under huset i krypkjelleren, så vurderer jeg å stifte fast diffusjonsåpen vindsperre under bjelkelaget på de gulvene som jeg ikke kommer til å ta opp og som er dårlig isolert. Men jeg vipper frem og tilbake på hvor fornuftig det er og hvor stor forskjell det egentlig ville gjøre. Huset står på en steinsokkel med 5-6 katteglugger. Jeg er litt redd for at klimaet for bjelkelaget endres til det negative med vindsperren og så mye vind kommer det jo ikke inn derunder. Størstedelen av det området vil bare være litt oppvarmet om vinteren.

Takknemlig for synspunkter, tips & råd

C Cats skrev:
Har et gammelt kapell som jeg nå renoverer og før jeg legger igjen kjøkkengulvet og fortsatt kommer inn under huset i krypkjelleren, så vurderer jeg å hefte fast en diffusjonsåpen vindsperre under bjelkelaget på de gulv som jeg ikke kommer til å ta opp og som er dårlig isolerte. Men jeg veksler frem og tilbake om hvor lurt det er og hvor stor forskjell det egentlig ville gjøre. Huset står på en stensokkel med 5-6 katteglugger. Jeg er litt redd for at klimaet for bjelkelaget endres til det negative med vindsperren og så mye vind kommer jo ikke inn derunder. Størstedelen av det området vil bare være litt oppvarmet vinterstid.

Takknemlig for synspunkter, tips & råd
Jeg kan ikke se hvordan tiltaket du foreslår kunne endre noe til det verre. Det burde være et bra tiltak å gjøre, spesielt om det ikke er lufttett i dag. Tenk ikke på det som en vindsperre, men heller en beskyttelse mot konveksjon (trekk). Det gjør mye for isolasjonsevnen å få det tett.

• Liker
Cats
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Jeg kan ikke se hvordan det tiltaket du foreslår kunne gjøre noe verre. Det burde være et godt tiltak å gjøre, spesielt hvis det ikke er lufttett i dag.
Tenk ikke på det som en vindtett barriere, men heller som en beskyttelse mot konveksjon (trekk). Det gjør mye for isolasjonsevnen å få det tett.
Takk for svar!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.