Jeg legger ved et bilde av attefallshuset der veggen møter taket. Min idé akkurat nå er å bare feste vindsperren under takstolene og deretter på med panelbord som dekker undersiden av takstolene.
Eller trenger jeg å dra opp vindsperren mellom takstolene og feste den direkte i taket?
Jeg vedlegger et bilde av attefallshuset der veggen møter taket. Min idé akkurat nå er å bare feste vindsperren under takstolene, og deretter på med panelbord som dekker undersiden av takstolene.
Eller trenger jeg å trekke opp vindsperren mellom takstolene og feste den direkte i taket?
Ligger takisoleringen mellom takstolene? Og i så fall er den beskyttet på noen måte slik at det ikke kan blåse inn i den? Er den beskyttet trenger du ikke gå opp med vindsperren mellom takstolene. Det beste i så fall hadde vært om det hadde gått an å skru en lekt langsmed hammarbandet som klemmer fast vindsperren og så skjære den av der bare. Om det går an å komme til?
Ligger takisoleringen mellom takstolene? Og i så fall er den beskyttet på noen måte så det ikke kan blåse inn i den? Er den beskyttet trenger du ikke gå opp med vindsperren mellom takstolene. Det beste i sånt tilfelle hadde vært om det hadde gått å skru en lekt langsmed hammerbåndet som klemmer fast vindsperren og så skjære den av bare der. Om det går å komme til?
Ja, jeg har isolasjonen mellom takstolene. Jeg tenker å skru panel på undersiden av takstolene dere ser på bildet. Noen annen beskyttelse har jeg ikke for isolasjonen.
Ja jeg har isolasjonen mellom takbjelkene. Jeg tenker å skru panel på undersiden av takbjelkene dere ser på bildet. Noe annet beskyttelse har jeg ikke for isolasjonen.
Da ville jeg skjære langs takbjelkene og feste den rett opp i råsponten
Ja gå må dessverre kutte opp mellom takstolene helt opp til ventilasjonen som matti_75 skrev. Ellers vil ikke isolasjonen bli beskyttet mot vinden ettersom det vil være sprekker i underbordingen.
Følgeoppfølgningsspørsmål fra en som ikke henger med helt:
Dere mener altså at den skal gå opp til råsponten mellom takstolene?
Om man har en konstruksjon med klassiske vindavledere i masonite eller bølgepapp kan man da kappe vindsperren/pappen i nivå med hammarbandet?
Nei, ikke om det er vindsperren i veggen du refererer til. Det eksempelet var om taktikken kom fra isolasjonen i taket. Isolasjonen skal beskyttes fra at vind tar seg inn. Så vindsperren i tak og vegg skal kobles sammen, uansett type.
Nei, ikke hvis det er vindsperren i veggen du sikter til. Det eksempelet var hvis fukten kom fra isolasjonen i taket. Isolasjonen skal beskyttes fra at vind trenger inn. Så vindsperren i tak og vegg skal kobles sammen, uansett type.