hahalj
Er det rimelig å legge vindsperreduk ovenpå gulvbjelkelaget under rupanelgulvet i et uisolert bod? Bjelkelaget skal være helt uisolert for øvrig.

Hensikten ville være å gjøre gulvet ... vindtett... Boden skal ellers ventileres gjennom naturlig ventilasjon via tilluft/avtrekksventiler.

Ser dere noen ulemper?

• Liker
1
  • Laddar…
S
hvorfor under råsponten?
den blir jo tett

hahalj
Helt unødvendig med andre ord? Jaja...da slipper vi den tanken.

• Liker
1
  • Laddar…
S
skulle uansett ikke ønske å gjøre gulvet helt tett. hønsenetting i møte mellom gulv og vegg.

hahalj
Hvorfor hønsenetting?

• Liker
1
  • Laddar…
S
hahalj skrev:
Hvorfor hønsenetting?
eventuelle rotter og mus

Korvgubbe
Eventuelle rotter og mus tar seg gjennom hønsenetting uten problemer. Skal man sette noe så sett inn insektsnett så slipper man også betydelig mindre dyr enn det.

S
Korvgubbe skrev:
Eventuelle rotter og mus kommer seg gjennom hønsenetting uten problemer. Skal man sette noe, så sett innsektsnett så slipper man også betydelig mindre dyr enn det.
da har du hatt svake rotter/mus

hahalj
Maks 6 mm masker for å stoppe mus. Hønse-netting er jo mye grovere enn det. Og det trengs ikke noe netting om man skrur gulvet tett mot bjelker og svill.

Men det var ikke dette jeg spurte om.

• Liker
1
  • Laddar…
S
hahalj skrev:
Max 6 mm masker for å stoppe mus. Hønsenetting er jo mye grovere enn det. Og det trengs ikke noe netting hvis man skrur gulvet tett mot bjelkene og svillen.

Men det var ikke dette jeg spurte om.
jaja beklager. hønsenetting er for meg noe metallnetting. ikke bare akkurat det som brukes til høns

hahalj
Ok.

• Liker
1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.