Hei!
Holder på å senke taket i badet.
Bruker glespanel 28x70.
Har skrudd fast "gles" rundt taket mot veggene som en ramme.
Problemet er at naboen har bad over. Tør derfor ikke skru i midten av taket. Har limt fast vinkeljern i midten av taket med PL400 som jeg har skrudd fast "glesen" i. Bør jeg kjøpe stålbånd og dra tvers over "glesen"?
Kommer dette til å holde?
Veldig takknemlig for kommentarer..
Holder på å senke taket i badet.
Bruker glespanel 28x70.
Har skrudd fast "gles" rundt taket mot veggene som en ramme.
Problemet er at naboen har bad over. Tør derfor ikke skru i midten av taket. Har limt fast vinkeljern i midten av taket med PL400 som jeg har skrudd fast "glesen" i. Bør jeg kjøpe stålbånd og dra tvers over "glesen"?
Kommer dette til å holde?
Veldig takknemlig for kommentarer..
Hmm forstår ikke hva naboens bad kommer til å gjøre med dine skruer?
Jeg ville nok valgt å skyte fast vinklene med boltepistol, men det skader nok ikke om du borer noen titalls 6x30mm hull heller.
Men holder ikke limet under forutsetning at det er godt rengjort og ikke noe gammel puss eller maling du limer i? Men jeg forstår ikke helt hvorfor du vil ha en så svak dimensjon på virket at du ikke kan ta noe som er selvbærende om du vil unngå å feste noe i taket?
Men holder ikke limet under forutsetning at det er godt rengjort og ikke noe gammel puss eller maling du limer i? Men jeg forstår ikke helt hvorfor du vil ha en så svak dimensjon på virket at du ikke kan ta noe som er selvbærende om du vil unngå å feste noe i taket?
sled skrev:
Valgte dimensjonen på virket fordi jeg vil senke taket så lite som mulig.Tossegubbe skrev:Jeg ville nok ha valgt å skyte fast vinklene med boltepistol, men det vil neppe skade om du borer noen titalls 6x30mm hull heller.
Men selvfølgelig holder limet, under forutsetning av at det er godt rengjort og ikke noen gammel puss eller maling du limer i? Men forstår ikke helt hvorfor du vil ha en så liten dimensjon på virket at du ikke kan ta noe som er selvbærende hvis du vil unngå å feste noe i taket?
Skrudde opp gipsen i dag.. Jeg testet å henge meg i taket der det var limt, og det skjedde ingenting.. Håper bare at det vil holde, så det ikke begynner å svikte i fremtiden.
Rommet er ikke spesielt stort.. Rammen som er skrudd fast rundt om sitter som fjell.. mellom rammen er det ca 230 cm. Har limt fast 4 stk vinkeljern i taket med PL400 og deretter skrudd fast disse i "glesen". Gjenstår vel bare å se om det holder eller ikke.
Det holder uten tvil da, limet kommer til å sitte fast som berget om bare det limet sitter i sitter fast
men det ser det jo ut til å gjøre da og så tungt er ikke gipsen.
Klikk her for å svare