God kveld,
Nå vil jeg høre deres meninger, fordeler, ulemper og ting som er bra å vite. Blir ikke klok på dette.
Jeg har i dag teglhus og skal bygge ut. For å få det så enhetlig som mulig, tenker jeg å sementpusse hele huset inkludert tilbygg når alt er ferdig. Innvendig vil jeg gjerne ha gips for å få jevne fine vegger som jeg kan tapetsere. Informasjonen fram til nå er ikke noe jeg vil ha innspill på, dette er forutsetningene. Det jeg vil bli klok på, kommer her nedenfor.

Alt 1.
Mur tilbygg med Finja exakt isolerblock 295. Puss utvendig og lim gips på innsiden. Total veggtykkelse litt over 320mm

Alt 2.
Mur med Lättklinker 190mm, vindpapp/plast, reis opp med 120-regler. Isoler, plast, finér, gips. Puss utvendig. Total veggtykkelse på ca 350mm

Alt 3.
Reis opp med 145, vindpapp, lekter, aquapaneler, så puss. Innvendig blir det samme som alt.2
Total veggtykkelse ca 230mm

Alternativ 2 er jo definitivt mer arbeid, men samtidig veldig praktisk med elektrisitet i veggene og likevel få en pen fasade uten luftspalte mellom puss og grunn (som resten av huset heller ikke vil ha)

Finnes det flere alternativer kanskje?
Vil høre alt dere har å si. Gjerne deres egne erfaringer.
Takk

• Plantegning som viser tilbygg og ombygging av et hus med rombeskrivelser som allrom, soverom, lager, garage, og mål i millimeter.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.