Jeg holder på med et himling i kjelleren. Jeg tenkte å lime lekter 45x45 mm under taket som er av betong. På disse blir det så en himling. Tanken er å få litt mellomrom mellom betongtaket og himlingen for belysning blant annet. Mitt spørsmål er. Vil lektene sitte fast (les holde) hvis jeg limer dem med PL600? Jeg vil helst slippe å skru fast lektene i taket.

Jeg hadde skrudd.
Hvis limet slipper et sted, vil hele taket tynge ned slik at det slipper mer og mer, og til slutt har du hele taket der du ikke vil.

Skulle ikke spikerplugg være bedre og sikrere, du borer gjennom lekter inn i betong og slår i spikerpluggen.

NEI!
Lim aldri regel mot betong, den svakeste delen vil ufeilbart løsne HELE konstruksjonen. Limet holder trolig, men du vil med stor sannsynlighet få slipp i betongen / pussen da de ikke er laget for slikt.
Bruk heller ikke plastplugg og skrue (sk thorsmanplugg) plasten vil aldre og sprekke opp og slippe etter x antall år. Nylonplugg fungerer bedre så forslaget med spikerplugg er jo helt ok som noen skrev tidligere.

• Liker
Henrik C-G
  • Laddar…
MrJay
Bruk expanderspik, lim ikke for pokker!

Mistenker at skaden allerede har skjedd, da spørsmålet ble stilt for 9 dager siden.

Jeg ville ha kjørt med betongskrue.

• Liker
pontus7111
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.