Hei.

Jeg har planlagt å tilleggsisolere hytta mi, jeg har hatt en fuktbygg nisse her på besøk som har forsikret meg om at det ikke skal være noen problemer, men vi rakk aldri å gå inn på detaljer vedrørende byggutførelsen mer enn at 50cm cellplast og 12mm kryssfiner fungerer bra på vegg og tak.

Jeg tenker på den eksisterende innerveggen som i dag består av noe lignende en masonittplate, ikke særlig stiv og ca en mm tykk, kanskje 1.5. Lime på 50 mm cellplast med steinlim, deretter lime 12mm kryssfiner på det.

Jeg tenker at både cellplasten og kryssfineren bærer sin egen vekt på veggen siden de vil stå mot gulvet, pluss at jeg kan skru den ned i gulvet og deretter skjule det med list. Men i taket skal det ikke være noen list, tør jeg stole på limet her, eller bør man likevel forsenke to lange skruer øverst som går gjennom alt inn til veggregelen?

Men jeg er litt bekymret for taket også, der jeg hadde tenkt å gjøre det samme. Bør jeg skru noen lekter opp i takbjelkene og deretter klemme cellplasten når jeg skrur opp kryssfineren. Vil luftspalten medføre noen problemer i fremtiden?

Det ville vært gull om dere mener det er mulig å lime opp alt i taket, men det er også greit å beholde taket i taket.

Veggen er 2 m høy. Taket er skråtak og spenner fra vegg til møne 1.85 på fra hver side.

Platene er 1.22 x 2.44 m.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.