Har innredet overetasjen i vårt 1 1/2 plans hus, kjøpte det med såkalt uinnredet loft. Produsenten hadde montert vinduer i gavlene på overetasjen. Da jeg isolerte veggene og satte gips m.m. så isolerte jeg med tettelister rundt vinduene, men har nå oppdaget at jeg har glemt å sette tettelister innenfor listen.
Under vinduet har vi steinplate som vinduskarm. Jeg ser nå i Beijers guide til hvordan man bytter vinduer at man skal sette fugemasse i sporet i karmbunnen. En snekker jeg rådførte meg med syntes det holdt med en tettelister og nevnte ikke fugemassen.

Nå er alt ferdig, foringslister oppe, sparklet rundt om osv. Mitt spørsmål er hvordan dere her på forumet synes, må jeg ta ned alle foringslistene og vinduskarmen og gjøre alt om igjen???

Takknemlig for svar!

smakssak hvor mye kaldtrekk man er villig til å ha, om det begynner å trekke kaldt etter føttene eller gardinene blafrer når det blåser er det vel på tide å kanskje sette inn ny isolasjon. ellers la det være som det er.

Kanskje du tenker på såkalt bunnlist som noen ganger settes for å få diffusjonstett. Har selv bare brukt drevremsa uten sånn list. Se det som en anledning for huset til å puste - jeg hadde ikke tatt det ned og gjort om. Det bør fungere bra uansett. Antar at panelet var på utsiden med foringer rundt vinduer, i så fall finnes kanskje en remse drevet utenfra.

Kjell G

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.