Må man bruke vevremse når man skal sparkle skjøtene mellom gipsplater?
Eller går det like bra uten, altså bare sparkel.

MVH Anders
 
bruk remse! skjøtene sprekker ellers mye lettere. De koster ikke så mye og er selvklebende så det tar ikke spesielt lang tid.

Guran1
 
Bruk definitivt remse!! Jeg holder på å renovere et hus der den forrige eieren har satt opp en hel masse vegg-gips og man ser direkte hvor han har satt remser og hvor han har "glemt". På de stedene hvor det ikke er remser har sparkelen sprukket og det ser rett og slett for jævlig ut!
/Kristian
 
Hei.
Skal du tapetsere og ikke har altfor store flater, ville jeg kjøpt husfix. Man blir gal av sparkel som synker sammen. Det kanskje er jeg som er dårlig på å sparkle, men det spiller ingen rolle hvor nøyaktig og nøye jeg er, så dukker det alltid opp en eller annen liten skygge. Husfix er forholdsvis dyrt, men man trenger bare å legge på en gang, for det krymper ikke.
Det finnes jo morsommere ting å bruke tiden på.
 
Skal man bruke vev stripe også når man setter opp renoverings gips? altså når det allerede finnes en vegg bak...

MVH Anders
 
Bruk remse.
Den er billig og tar 2/100 sekund å sette på.
 
Hva er "husfix"?
 
en slags "universalguffe". kan brukes til det meste. sparkle vegger og tak, fylle ut ganske store hull med. jeg synes den er overreklamert.
 
pleier å bli funnet ved malingen på byggevarehusene.
er det ikke Casco som lager den?
 
e skrev:
Papiresnipper skal det være!
Hvorfor?

Når skal det være papp og når fiber?
 
Hva er galt med å skru plate bak alle skjøter og hjørner? Det pleier jo å være nok.
 
Skal man også bruke vev remse i skjøter som ikke er forsenket? da kommer jo veven utenpå og man må sparkle over, er det ikke da risiko for at man får en "bule"?

MVH Anders
 
abel48 skrev:
Skal man også bruke vev remse i skjøter som ikke er forsinket? da kommer jo veven utenpå og man må sparkle over, er det ikke da risiko for at man får en "bule"?

MVH Anders
Der skal du legge plåtremsor bak. Du skal ikke ha sånne skjøter annet enn i taket.
 
Johan Gunverth skrev:
Der skal du legge plåtremsor bak. Du skal ikke ha slike skjøter annet enn i taket.
Hva er det for plåtremsor? ???
...aldri hørt om, har du noen lenke som kan beskrive disse?

(...ja, jeg er vel novis :-[ )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.