Den er forngjuten
Fant den under et betonggulv som vi rev

• Rusten, antikk jernobjekt funnet under et revet betonggulv, liggende på et glassbord med blå og oransje beholdere i bakgrunnen.
  • Rustet gammelt metallverktyg funnet under et betonggulv.
  • Rustet, gammelt, støpejernsfunn oppdaget under et revet betonggulv, ligger på en reflekterende overflate.
Ser ut til å være laget for innstøping med tanke på det bølgete mønsteret. Noen type forankring? Morsom ting å ha som pynt uansett.

• Liker
Torpet105
  • Laddar…
Ser ut til å komme fra en slik en.
auto

Blodsoppen
snuttjulle snuttjulle skrev:
Ser ut til å komme fra en slik en.
[bild]
Det tror jeg ikke, for slike spiker har jeg.
Men spennende pryl uansett.

• Liker
Torpet105
  • Laddar…
Kan det være en del av et hengsel for innstøping? Det har ingenting med jernbaner å gjøre.

• Liker
Torpet105 og 2 andre
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Kan det være en del av et hengsel for inngytning? Det har ingenting med jernbaner å gjøre.
Min gjetning også. En hengseldel for en eller annen type luke som sitter med en sprint eller en rundstang.

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det tror jeg ikke, for slike spiker har jeg.
Men spennende ting uansett
Kan du ta et bilde av en slik "spiker"?
Det er betongsviller på bildet med innstøpt øye for å kunne spenne fast skinnene med en krampe.

• Liker
Torpet105
  • Laddar…
Blodsoppen
snuttjulle snuttjulle skrev:
Kan du ta et bilde av en slik "spiker"?
Det er betongspons på bildet med inngjuten løkke for å kunne spenne fast skinnen med en krampe.
Vet akkurat hvordan de ser ut, men ikke som ts bild

Synes at toppen på den på bildet og mitt bilde er veldig like, men med ulik rust. Jeg mener at det lå slike langs med sporene der betongsviller hadde gått i stykker og blitt byttet ut. Det var bare min første tanke når jeg så den.

• Liker
Incitament og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.